tisdag 7 september 2021

Sociala mediers genomslagskraft..


Att lägga ut en bild som gör succè...
Ja det var vad som hände igår..

Jag tyckte det var en fin idè...
Men jag trodde aldrig den skulle få sådan respons!

Och vad var det jag lade ut..?

Jo, de fina rostiga ljusen jag visade häromdagen men jag satte dem nu på rad i en gammal trälåda och med kuddmossa enkelt neromkring.
(bilderna finns att se på instagram för den som är nyfiken)

Hur som helst...jag har lagt in saker förr som blir populärt och får stort genomslag men dessa ljus tog priset...
Det blev sån anstormning så inte ens nätbutiken hann med!
Jag förstår att en nätbutik kan krascha...😊
Eftersom så många köpte dessa ljus samtidigt, när jag tipsat i ett inlägg på instagram om att de fanns att förbeställa, första omgången sålde slut igår 😇, och gick till kassan med samma vara samtidigt (!) så hann inte tekniken med och varan sålde minus!
Det ska inte kunna hända eftersom butiken inte ska kunna sälja mer än vad jag lagt in på lagersaldo men det hände idag.
Det gick så fort så jag har aldrig fått så måååånga ordrar på endast 30 minuter!

Helt sanslöst.
Jag fattar att nätbutiken inte hann med heller...😂


Men där inser man vikten av en bra bilds värde.

(det visste jag ju tydligt innan också eftersom jag håller på mycket med detta och har gjort i flera år men kanske inte alla förstår fortfarande fast att vi lever i en värld av influencers och sociala medier)

Jag är i alla fall fortfarande lite i chock för jag hade inte räknat med detta gensvar))😍😂

Och, jag har dessutom suttit i eftermiddag och svarat på så många på mail och DM på instagram att de är slut och jag tar inte fler förhandsbeställningar förrän nästa omgång är på väg och kan klickas hem i webshopen för annars spårar det ur totalt!
Och då blir folk arga att de inte får vad man lovat och ja...så är den karusellen igång.

Galet, men roligt.

Man vet aldrig vad som blir en succè i förväg.
Jag trodde de skulle bli omtyckta när jag hade denna idèn med att göra som en adventsljusstake men inte så här poppis!

Tydligen något som kändes som nytt eftersom det slog igenom.

Nu tar jag paus och tänker inte mer på rostiga ljus idag.

Kram M
💚

Inga kommentarer: