söndag 5 september 2021

Att avsluta en annorlunda vecka...


Hej söndag som känns som sommar.

Idag har jag varit ute och plockat äpple och plommon, småplockat lite här och där...
Njutit av värmen men även av att vara inne och fixa.

Ibland känner man att man måååste vara ute om det nu är fint väder men det måste man ju verkligen inte hela långa dagen...😉
Men, jag kan definitivt känna så...
Att man MÅSTE ta vara på dagen om det nu är fint väder.

Nåväl, idag har gått i lugnt skönt "jag gör precis som jag känner för tempo".
Skönt!😊



Det ska också bli ganska skönt att avsluta denna veckan som verkligen inte varit som en vanlig vecka.
Den blev smått annorlunda.

Men imorgon är allt som vanligt igen.


Visst är det fint med pumpor nu?!

Var säsong har verkligen sin charm.



Min vita Svartöga har trivts här på uteplatsen.
Soligt och vindskyddat.



Jag måste bara visa dessa UNDERBARA doftljus!
Först, bara glaskoppen de kommer i är ju så snygga, och så sen doften på detta...
Oh jösses alltså...😂
Ja det påminner om både bullbak och jul...

Det doftar så rackarns gott!😍
Jag hade en "doftpanel" som kom förbi och när de doftade på detta här...
Ja det var enhälligt ååååhhh så gott det doftar!
10 poäng av 10!😊


Detta är inte dumt det heller...
Sweet Pea...

Japp, dessa ljus är både snygga (pluspoäng) och väldans väldoftande.
Så fina att ha tex på soffbordet....


Nya korgar som jag passade på att fota i fredes och lägga in i wesbhopen.

Toksnygga och fina att både ha som korg, att luta mot väggen och att hänga upp på väggen som jag gjort ovan.
Rekommenderas.




Sweet Pea


Cinnamon


Denna vecka har också dessa efterlängtade lampor kommit.
Såå fina.

De finns i tre olika färger...
Vit, Mörkgrå och Rostbrun.

Lika snygga allihopa!

Och snart behöver vi tända alla våra lampor igen när höstmörkret sakta smyger sig på.
Belysning är så viktigt för trivseln eller hur...


Fungi heter dessa coola stilrena lampor.







Nu ska vi tända grillen och till kycklingen idag blir det en citronpasta.
Ett nytt recept jag hittat på nätet.

Och eftersom det är söndag och äppeltider...
Så blir det så klart en äppelpaj idag också.

Hoppas helgen varit fin.

Kram M
💛

Inga kommentarer: