lördag 31 juli 2021

Österlen och Skånetrip.


Hej på er.

Nu är jag här inne igen.😀

Fem intensiva dagar har det varit med utflykter varvat med jobb och igår hade vi bröllopsdag, därav en liten extra lång frånvaro här.


Tänkte i alla få till ett litet inlägg här nu.😊

I onsdags var vi på en härlig runda på Österlen.

Det började med ett stopp på Majas Cottage i Vellinge.

Jag handlar ju från Majas Cottage till butiken så det var roligt att se.

Majas Cottage har egna kollektioner som de tar fram och säljer till återförsäljare runtom i landet plus att de även säljer varor från andra leverantörer i sin butik.

Majas är väl extra kända för sina ljuslyktor med budskap där en del av intäkterna går till deras hjärtesak Barncancerfonden.
Väldigt omtyckta är deras lyktor och saker de tar fram i sitt egna varumärke så jag är glad att kunna sälja det i min butik.






Cafèet/restaurangen direkt vid öppning innan det började fyllas med folk.
Så fräscht och fint!

Efter Majas åkte vi till Skanör.
Vilken strand det var där.😍
Såååå vit och bred och vattnet var ljusblått som om man var utomlands.💙

Här strosade vi runt och åt lunch innan vi for vidare.
Självklart blev det skaldjur för min del.
Man måste passa på när det är sommar och man är vid havet.😊




Därefter åkte vi till ett tips jag hittat på Ebba von Sydows blogg, som bor sommartid i Skanör...eller är det Falsterbo...hmmm...ja det vet jag inte säkert men hon har en superbra lista med tips på sin blogg från dessa trakter och därför åkte vi till denna gårdsbutik nedan...

Och vilken pärla!


Annedals Gårdsbutik.

Härligt självplock av blomster och en genuin fräsch och lantlig gårdsbutik.
Detta blev vi alla så positivt överraskade av.










Visst blir man sugen att handla och fylla en korg av fräscht grönt att ta med hem till en läcker middag...



Sen drog vi mot mera Österlen trakter och mot Ystad passerade vi Trelleborg och jag kom på att här finns ju en butik jag gillar.😊

Ting Ute & Inne.




Svart och vitt...
Grönt och skönt och läckra detaljer.


Sen gick färden vidare mot Smygehuk.
Sveriges sydligaste udde.




Efter ett stopp för glass i en foodtruck som vi hittade i en annan hamn, älskar dessa spontana stopp😃, så gick färden mot denna favorit...

Reunion Home på Österlen som ligger nästgårtds med Karl-Fredrik på Eklaholm.




Maria som driver Reunion Home tar fram egna klädkollektioner från Italien som hon dels säljer här i egna butiken, plus att hon säljer till oss återförsäljare över hela landet.
Roligt att ha börjat ta in av hennes kläder.

För många år sen började jag handla av hennes egna ljus som hon tillverkade här på gården och sedan även keramik och inredning hon åkte till bla Marocko för att köpa in.

Detta ställe har verkligen vuxit.

När vi var här för två år sedan så bodde de i längan bredvid detta hus ni ser här nedan.
Nu är den längan också den butik.

Det har blivit så stort.

Och det är så fint och fräscht och ja...bara helt galet snyggt alltså!

Hon har sån känsla!




Lite mer bilder från Reunion Home.



Bilden nedan är bla från den nya butiken som tidigare var deras bostad.
Så fint så man smäller av.
E ren fröjd och njutning att komma in här...


Bilderna gör inte rättvisa men ni får ett hum i alla fall.

Ja detta var en heldag i Skåne land och en inspirerande sådan.

Dagen efter beställde jag från en ny leverantör jag funderat på ett tag men nu ville beställa från bums för att jag sett det hos en av dessa butiker.



Hoppas ni haft en fin vecka.💚

Idag har jag sprungit och simmat.

Sommarnjut.

Kram Mariette

 

Inga kommentarer: