onsdag 7 juli 2021

Stanna tiden!


Doftljus och fikonträd.
Bambumöbler, palmbladsdekorationer och en känsla av sommar.

Hej!

Hoppas ni mår bra!
Alltså sommaren går för fort känner jag...
Stanna tiden...
Ja tänk om man kunde det...

Just nu är ju vädret skiftande och ena stunden är det stekhett och nästa är det regn.

Igår kväll kom jag iväg ovanligt sent på min runda och hamnade i ett sånt skyfall så det var bland det värsta jag varit ute i utan att ha paraply med mig...
Herregud...det var inte kul alltså...
Jag bara kände "kom och rädda mig alltså!"😁
Försökte springa men man blir definitivt inte mindre blöt av det.
Himlen var totalt öppen och lååångt hem hade jag.
Det var som att jag simmat med alla kläder på när jag kom hem.😂
Men tacksam att det inte åskade i alla fall!

Sen var det gott med en varm dusch och en stor kopp thè!😊



Börjat morgonen och typ avslutade gårdagen också med samma sak...
Att efterlysa paket.
Både paket jag skulle ha, som tydligen utlämningsstället här bara skickat tillbaka utan att avisera mig för de tyckte det var för trasigt när det kom fram!
Och nu spåra paket jag skickar...
Man måste hålla koll för det är inte ovanligt om man säger så att det hänger upp sig.
Fastnar på någon terminal. Att utlämningsstället tar emot och inte scannar in det så kunden inte får sin avisering...
Suck...ibland är det tröttsamt.
Skönt när det flyter på och tidskrävande när det ska ringas och skapas ärende och eftersökas osv.



Härlig känsla på uteplatsen i söndags när solen sken och sommaren värmde kropp och sinne.
Det blev många bad och jag försökte vila lite...dålig på det...
Koppla av och lyssna på sommarpratare och inte hela tiden göra saker.
Det är "sommarbra" att ägna sig åt sånt en ledig dag när solen lyser...men ja ni vet...man har ju tusen saker att göra,- och ägna sig åt sitt jobb skulle man kunna göra dygnet runt sju dagar i veckan.
Måste dra i handbromsen lite ibland dock...




Den otroligt vackra handen är en nyhet för hösten (ja höstnytt!) och de är i marmor och såååå fina...
Doftljusen rekommenderas också. 
Så himla fina med en vacker ren och mjuk skön doft som heter "Spa Day".


Mera linneplagg!
Superskön linnebyxkjol.
Vi har fått påfyllning av svarta och denna färg vi inte haft innan...
Beige.

Ha en bra onsdag!

Kram M

Inga kommentarer: