onsdag 21 juli 2021

Favoritsaften.


Jag hinner knappt hälla upp denna saft på flaskor så är den slut...😂

Leilas Rabarbersaft
Så god!
Och bästa lättaste receptet.😍


Hej onsdag mitt i sommaren!

Hoppas ni njuter av juli.

Det är sååå roligt när det är sommar i butiken med alla kunder och besökare som hittar till oss.


Det blir mycket fylla på ute i antiken just nu och har jag tur kommer nya kläder inrullande imorgon också...
Annars blir det på fredag.
Får väl se...


Detta recept har jag skrivit ner en gång förut men det kommer här igen.
Favorit i repris helt enkelt!

Min Rabarbersaft
(Leila Lindholm)

2 flaskor

1 kg rabarberstjälkar
1,5 liter vatten
5 dl strösocker
2 tsk citronsyra
Saft av 2 citroner


Skölj och skär rabarbern i småbitar och koka med vattnet i ca 15 minuter.
Rör inte om då blir saften grumlig.
Sila saften och släng rabarberresterna.
Koka upp spadet igen tillsammans med strösocker, citronsyra och citronsaft.
Låt svalna.
Häll upp saften i desinficerade flaskor, fyll upp till kanten och tillslut väl.
Förvaras kallt och späd efter smak ca 1+4







Sommarkram

Inga kommentarer: