tisdag 6 april 2021

Efter påsk.


Kan vara att påsken som känts som minst påsk i hela mitt liv nyss har passerat.

Ingen underdrift,
bara faktum.

Men man får väl lite skylla sig själv, och så ställde så klart pandemin till det och sen gjorde vädret sitt till med snöoväder den enda dagen jag var ledig...😌
Det kan man ju säga att man hade lite mer att önska gällande den väderbiten...😏


Långfredagen bjöd på en skön sol.
Vi hade öppet i butiken i år, ej förra året då jag var ensam och bara kände att jag faktiskt behövde få en dag ledigt.
Men det var uppskattat! Roligt!
Riktigt mycket folk och då blir man ju glad.

Efter jobbet fotade vi dessa nya linneklänningar.

De är helt ljuvliga!
100% linne så de är otroligt sköna och klassiska.

Fina till tights, jeans och barbent sommartid.

Påskafton var också mycket folk, så roligt och den dagen hade vi ju troligtvis påskens bästa väder.😊

Påskdagen jobbade jag i stängd butik och den dagen började det där vädret vi inte riktigt längtade efter komma in...
Det var stormkänsla runt huset när jag somnade den kvällen...




Finns i beige och svart.


Visst är det galet att det bara kan bli sånt snö oväder i april?
Vi hade alltså riktigt mycket snö och hagel.
Och idag ligger snön kvar här hemma på gräsmattan som en halvsorglig vinterrepris.

Åh allt man vill är ju att lämna vintern bakom sig nu...


Kruka/vas från Majas Cottage.
Så väldans söta.


Idag skyltar jag om i butiken så det är kaos.
Och jag och kaos är inte kompisar kan man väl säga...😉😂

Jag vill ha ordning och reda,
 men det är ju en bit där emellan att gå....
Vi har fått så mycket leveranser och nu när påsken ska ut på det och en massa annat så tar det sin lilla tid.



I påskhelgen började jag kolla på en ny serie på Netflix.¨"The Serpent" heter den.
Så bra men otäck.
Det handlar om en seriemördare som dödade många västerländska turister/backpackers på 70-talet i Sydostasien,
 bygger på en sann historia.
Riktigt galet otäck...


Nu ska jag jobba vidare.

Glöm inte kolla in nätbutiken för alla fina nyheter och förstås på instagram där jag uppdaterar oftare.

Kram Mariette

Inga kommentarer: