tisdag 17 november 2020

Sorgblommor med vinterkänsla, mossa, rött och grane.

Vintriga dekorationer med varmt rött.
Kärlekens färg.

Här är två dekorationer till en begravning jag gjorde i förra veckan.

Hjärtat med röda rosor innehöll också kuddmossa, gaulteria (en vinterkrukväxt), enris, rött gräs, små malusäpplen och lava.
Kistdekoration med två mosshjärtan på en bädd av granris, enris, fururis, lärk, lavagrenar, kottar och trollhassel.
Blommorna som lös upp i det gröna var stora röda rosor, nejlikor, ilexkvistar.
Visst blev det fint och personligt...
Idag ska jag fortsätta göra granar och dörrkransar.
Jag känner mig lite lättare om hjärtat idag också.
Kanske för att solen lyser lite.
För att katterna inte hann bråka (den gamla ger sig inte och ger sig på Smilla hela tiden, såååå sååå jobbigt så vi separerar dem för att det inte ska hända något hemskt men det är ganska omständigt om man säger så!) OCH för att jag hade ett fint samtal igår.💗
Små saker som gör en hel värld för den det berör.

Hoppas du får en fin november dag.

Tänk att det är första advent nästa vecka...

Mysigt att se fram emot eller hur?
Då får man pynta loss och låta alla stjärnor lysa hemma....

Kram Mariette

Inga kommentarer: