måndag 16 november 2020

Mitt i coronas november...

Hej Måndag!

Ja här kommer då lite nya rader från en som aldrig tar sig tiden till detta längre...
Ja i alla fall inte ofta.😊 Tyvärr...
Och varför...
Jo bla för att nätbutiken tagit sån väldig fart de sista månaderna och tiden, tiden...
Den där tiden som var en bristvara innan...den är ännu mer en bristvara nu.
Tråkigt att tjata om men det är därför jag ligger lite lågt här inne just nu.
Jag är otroligt tacksam att så många väljer att beställa av oss på nätet.
Och även att folk också åker ut hit på landet till oss och handlar.
Tack, tack, från botten av mitt hjärta så vi kan fortsätta finnas.

Dessa tider är konstiga oroliga tider för oss alla...

Pandemin drabbar oss alla på ett eller annat sätt...

Ena stunden känner jag mig väldigt orolig för mycket...
Nästa stund glömmer man bort, nja nääästan typ..., och är bara glad och full av inspiration och energi.
Sen kommer all världens oro över en igen...

Bästa grejen är i alla fall att ha mycket att göra!
Jag är så tacksam för det!

Sen får vissa andra saker stryka på foten när man måste prioritera.

I helgen tänkte jag igen, nä jag borde fasiken ha ett städföretag som kom hit ibland.
Varför ska jag lägga den lilla lilla tiden jag har över på att städa vårt stora hus?!
Jag tycker egentligen att det är roligt att städa och göra fint hemma.
Jag gillar den känslan.
MEN, när man jobbar väldigt mycket, och alltid har jobbet med sig hem också, och har en dag "ledigt" (då jobbar jag också hemifrån delvis), då borde man kanske ge sig den förmånen att inte behöva städa och istället känna glädje över att hinna annat. Som kanske både handlar om familjen och jobbet.
Jag menar vårt stora hus...det tar flera timmar att städa...Och jag vill ju inte direkt flytta som det är just nu...😊
Ja ni hör att jag ännu en gång leker med tanken att unna mig den "lyxen", (så gick tankarna i somras också), vilket det inte egentligen är om man arbetar mer än 100%.
Men jag vet att det kan irritera...
Helt galet.
Faktiskt.
I mitt fall hade det inte handlat om att vara lyxhustru och få hjälp med den biten för att det vore skönt att slippa...nej det hade handlat om att köpa sig mer tid till det man gör bättre för både företag och familj.

Hmmm...,
men jag vet att det sitter långt inne för mig att köpa mig den tjänsten till hemmet...men vi får väl se...
Såna tankar snurrar i alla fall i mitt huvud och har på riktigt satt fart sen corona kom och jag fick mindre tid över.
(Men egentligen vill jag inte släppa in någon i huset på det viset...ja ni hör hur kluven jag är...😂😇)
Nu är vi två i butiken. Det gör att alla helgens beställningar hinner packas och bokas hämtning på till imorgon.
Va, packar du inte dina paket själv får man höra ibland...
Nej, jag packar dem inte.
Det är mycket jobb att packa bla konstiga paket...
Det är inte så att kunden kanske tänker åh nu beställer jag en sån ihop med en sån...
Hur blir det paketet...😂
Att packa paket när man säljer inredning är en konst och den är min mamma bäst på efter flera år av träning på det.

Vi har fått hem supermysiga korgar att sätta runt granfoten...
Perfekt när man vill dölja en julgransfot som kanske är lite trist...

Oj vad jag svamlar på här i detta inlägget...😂

Granar, granar...
Dessa är så omtyckta och jag ligger i med att producera sådana också.
Min pappa gjuter fötterna och hugger granriset som ska till.
Det går åt en hel del kan jag säga...😉
Stjärnbelysning och mossboll.
Visst är det fint att göra mossbollar att bla dekorera med på trappan eller i en kruka...
Ljuvliga röda vantar med fuskpälskant.
Såååå fina!
Förra veckan fick jag fram alla jul ute i antiken.
Där är så mysigt nu...
Som en egen liten värld...
Julens kransar...
Ska det vara en ruska, ett hjärta, en stjärna...
E traditionell rund...
Så mycket fina olika sorter det finns att hänga på dörren.
Och att mossa hyacinter, amaryllis och lökväxter överlag hur fint är inte det.
Sen ställer man det bara på ett fat...


Nu önskar jag er en god start på veckan!

Kram!

Inga kommentarer: