måndag 9 november 2020

Det som lyfter...

Hej nya vecka!

Kan inte låta bli att börja med att lägga in dessa granbilder från förra året...
Varför...
För att jag saknar lite solglimtar och det vackra med lite frostvitt...

Idag är en jämngrå dag och det är typiskt novembergrått, helt enkelt.

Bästa sättet att ta sig igenom detta mörker är ju bara genom att tjuvstarta allt mysigt som har med advent och jul att göra.
Jag bara älskar det!
Och, hade man inte pysslat och njutit av det redan nu så hade det varit för mörkt och trist helt enkelt...
Så tycker jag,
 och var och en får ju göra precis som den vill.
Vilken tur, eller hur?!😉
Tur vi bor i ett fritt land.

Och.
För det andra är julens mys alldeles för kort.
Den vill man börja njuta av redan i november och därför gör jag det.
Både med blommor, dekorationer med vinterkänsla och bak med smak av julens dofter.

Älskar det! Det lyfter hela denna mörka årstid på ett sätt som är oersättligt!

Och vi är många som gillar det!
💗
Jag har börjat fylla antiken med jul och det blir så fint.

Bilder på det har jag lagt ut på mitt instagram under helgen.

Hemma har jag satt fram dessa nya änglar i ring som håller varandra i handen.
De är bara så fina...
I mitten sätter man ett värmeljus och det skimrar bara sååå fint där i mitten...

Lilla Smilla...
Min assistent...😍
Många nyheter trillar in och i veckan fick vi påfyllning av denna slinga "Stjärnfall"-
Den vita stjärnan har vi inte haft förut och är en av alla fina nyheter som finns i butiken och webshopen.
Hoppas ni haft en fin helg!

Jag är bara så gaaalet glad över valresultatet i USA som vi fick besked om i helgen.
Det var väl det bästa som kunde hända just nu!
Jag säger bara tack käre gode gud för i dessa tider av pandemi behöver vi ju bara ännu mer av allt positivt vi kan få och ledare som vill samarbeta och förena. Inte går ur viktiga avtal eller starta motsättningar och spänningar och ha ett själviskt egoistiskt tänk.



Kram och med hopp om en fin vecka till oss alla.
💗

Inga kommentarer: