torsdag 5 november 2020

Mysigheter.

November i butiken innebär att ta fram julen i antiken och advent och smak av jul inne i butiken.

I år blir det ingen traditionell julskyltning som alla andra år men jag kommer givetvis att skylta om till första advent ändå.
Så nu blir det täta omskyltningar.😍

Många butiker kör ju nu att de "jular" hela sin butik.

Så gör inte riktigt vi...

All julen kommer fram i antiken nu.
Men inne i butiken blir det ett ryck till av inspiration inför jul till vårt vackra kära 1;a advent.
Viktigt att det ska vara så känner jag...


Så denna vecka lyser adventsbelysningen så skimrande fint i våra butiksfönster och pynt och dekorationer med julkänsla har plockats fram, precis som det gjorts under större delen av oktober faktiskt men då mest i nätbutikens "skyltfönster" (inte inne i butiken) eftersom det är det som är storsäljare denna tid på året (från början av oktober skulle jag egentligen säga att folk är väldigt sugna på det advents/julbetonade).
Seeen, blir det mera julmys fint i butiken när vi tänder det första ljuset...

Japp.
Härligt.
Och härligtheter behöver man ju i massor nu.
Mörkt, corona, (USA val där man bara hoppas att inte den där galningen vinner igen...
Låt världen få en ny amerikansk president.)


Bara snöns som saknas eller hur...😍
Denna isgran lade jag ut på instagram i helgen...
Och den blev omtyckt!
Visst är den fin...
Tänk att tex duka med den, mitt på bordet som en central punkt...
Eller sätta den som jag gjort med lite nobilisris, äpplen, ljusslingor...
Det blir så väldigt fint och stämningsfullt!

Lite andra mysigheter...
Alltid poppis med sånt man kan dekorera runt, eller i, eller med...😀
Ja ni fattar principen...😃😂

Mera adventsbelysning...
Nu ska jag rusa tillbaka ut i antiken.
Trodde jag skulle hunnit med den biten redan i första halvan av veckan att göra julfint där ute men det har som vanligt kommit tusen andra saker emellan.

Så jag jobbar på!

Kram

Inga kommentarer: