måndag 23 november 2020

Årets pepparkakshus

Årets pepparkakshus hemma hos oss.😍
Jag såg att de skulle limma ihop något sånt här tivoli/karusell i årets Sockerbagare i lördags på TV;n när Jessica Freij var och gav deltagarna en utmaning.

Detta är förstås dock skapat på egen hand efter egna ritningar och ingen köpt byggsats.😊
Jag kan självklart inte ta åt mig äran över att ha gjort det.

Mitt tålamod för sånt här finns inte...😂
(önskar däremot att jag hade det...)




Idag är det galet grått, blåsigt och jag har corona ångest.
Usch och fy.

Vi packar paket många paket idag och jag vill bara säga tack tack alla fina som handlar.
💗



En blomsterranka att dekorera bordet och dukningen med eller att hänga i fönstret, eller på väggen.

Fin mässingsfärgad skir blomsterdekor från danska Nordal som kommit hem till butiken nu.
Här har jag även pyntat med nobilis ris, röda äpplen, kanel, ljuslyktor av olika slag och lite ax...

Pynt och dekor och vackra saker blir man alltid glad av.



Här nedan har jag hängt den.
Visst är det snyggt att också ha den hängande som en fin dekor...
Älskar att den är tunn och snirkligt elegant...


Idag känner jag ingen inspiration alls.
Den har nog blåst bort 
och dämpats av talet på TV;n igår kanske...

Statsministers tal...

Jaja....
Det är bara att kämpa på med allt.
Vi har haft mycket jobb så jag kan verkligen inte klaga och vi hade inte ens hunnit med att ha de där pysselkurserna inför advent detta år med tanke på hur mycket paket vi jobbat med bredvid vanliga butiken.

Jag är tacksam.
Men självklart känner jag som de flesta av oss att detta är superjobbigt!
Svårt.
På flera olika sätt.
Corona ångesten kommer smygande...
Då och då...


Igår fixade jag och grejade hemma.
Mysigt.
Tänkte ta fram min adventsbelsyning på onsdag tror jag.
Så härligt när den kommer upp.
Jag brukar inte "tjuvstarta" för långt innan, bara några dagar...😊

På lördag ska vi julskylta efter stängning i butiken men det blir inte samma make-over av butiken som jag brukar göra julskyltnings helgen.
Och det pga att det inte blir julskyltning i samhället och vi har inte vår tradition med glögg och det där...
Så jag tror att det blir "stora" huvudfönstret jag skyltar.

Måste tänka till om det där faktiskt...
Vad jag ska skylta med...vad jag ska hitta på....
😉
Hoppas inspirationen kommer flygande tillbaka...😍

Annars har vi redan advents och julfint i hela butiken nu så vi gör inte om hela stället till 1;a advent.
Nån måtta får det vara.😂
Men självklart blir det omskyltat.💗



Hoppas ni mår bra!
Kram Mariette

Inga kommentarer: