torsdag 20 september 2018

Tillbehör.


En vacker lykta blir som en juvel i rummet...
Och denna lyktan med olika glas är som tagen ur "Tusen och en natt" tycker jag...
Kommer från en av mina favoritleverantörer, PB Home


Hej på er.

Nu tänkte jag skriva ner det här receptet innan jag totalt glömmer bort det för jag har lite kaos på hjärnkontoret just nu. Ja det har jag väl för det mesta,😊 men just nu går jag extra mycket på högvarv och minns knappt vad jag tänkte alldeles nyss.
Kan det vara höstens kreativitet och lust till allt och lite till som gör att jag inte kan komma ihåg allt jag vill och ska och måste.
Jag har för många idèer emellanåt, det är i alla fall ett som är säkert.

Hur som helst.
Ett gott och fräscht tillbehör kommer här.

2 mango skalas och tärnas, ej för hårda! (funkar med de som säljs som frysta också)
1/2 finhackad rödlök
1/2 kruka färsk koriander
1-2 msk pressad lime (jag tog ganska mycket mer, en smaksak)
1/2 FINHACKAD röd färsk chili (dra bort kärnorna)
Flingsalt

Blanda allt och låt stå kallt och gotta sig tills servering.

Alla mängder är förstås lite efter smak och tycke.

Gott att också tillsätta tex urkärnad gurka eller avacado skuren i små tärningar.

Fräscht och smakrikt till bla grillat!


Och en så snygg kanna som precis kommit hem till butiken från Olsson & Jensen...
😉


Nytt i nätbutiken.


Här står den på Formex i Olsson & Jensens alltid lika inspirerande monter, fast i rosa))

😊

Kram
💛

Inga kommentarer: