tisdag 4 september 2018

Helgens äppelpaj.


Hej.

Härligt att man helt plötsligt kan ha kjol och klänning igen eller hur?!
Hösten kom av sig lite och det blev genast mera tid att njuta av att vara ute.
Nu har jag visserligen sååå mycket jag vill göra inomhus efter denna sommar med rekordvärme, för då prioriterade jag att passa på att njuta av sommarlivet, så projekt och planer inne de smälte bort i sommarvärmen.😉

Med andra ord så har man lite fix att ägna sig åt nu i höst.
Smågrejer jag klarar av själv pratar vi om nu.
Inga stora renoveringar, de får komma när en viss säsong är över för mannen i huset.

Men nu var det ju den där äppelpajen.
Här har ni den.

Så smaskig!


Äppelpaj med kanel och ingefära.


Ugn 200 grader

3-4 äpplen
150 gr margarin
1,5 dl socker
0,5 dl brun farin
1,5 dl havregryn
1,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
Malen kanel och ingefära

Skala och skiva äpplena och lägg i smord form.
Smält margarinet och blanda sedan ner socker och brun farin.
Rör om. Blanda i havregryn, vetemjöl och bakpulver.
Pudra över kanel efter smak och tycke. Jag tar ganska mycket kanel...
Sen dofta lätt och försiktigt över lite ingefära.
Smula degen över äpplena.
Grädda i ca 30 min.

Servera med vaniljsås.


💜

1 kommentar:

UlricaA sa...

har pajen i ugnen nu, ska bli sååå gott!