onsdag 19 september 2018

Fokusera på det positiva.


Lite av september.
Lite av min dag.

Kransar, min trädgård, min butik.

Egentligen skulle jag kunna skriva ett helt långt inlägg om allt som tröttar ut mig med sociala medier just nu.
Men det är dubbelt
för det peppar och inspirerar mig också,
så klart.

Så jag låter bli.
Lägger lock på den tröttheten.

Det bästa när man är inne i en sån period med de känslorna är att kolla mindre, sluta följa alla som inte ger en något, sålla och sortera...

Fokusera på allt det positiva.
Bara behålla det bra.



Alltså min mest kreativa tid är verkligen hösten...
Ren terapi att skapa.



Denna veckan har bjudit på många fina stunder av höstglimmer och ljus.
Igår stannade jag upp här när jag rusade ut för att slänga soppåsen innan vi skulle till buss, skola och jobb.

Morgnar och kvällar är bara de vackraste 
och de bästa att tänka i.
På dagen rusar jobbet på...
På kvällen får man försöka att stänga av det lite...i alla fall...



Ett land vid ingången med fina höstblomster är nästan ett måste, det njuter man av varje dag fast att man jobbar och inte hinner vara i sin trädgård.

Jag älskar mina lönnar, prydnadsgräs, höstanemoner och körbärsbenveden...


Och självklart hortensiorna...


Hoppas du haft en bra dag.

Jag har också hunnit måla lite, så roligt att ha sina små projekt.

Men nu ska jag ringa dottern i London.

Kram💚

Inga kommentarer: