lördag 29 september 2018

Sista helgen i september...


Sista lördagen i september och jag börjar känna höstförkylningen...
Hoppas jag kan mota bort den med hemma kurer.
😊
Olivia var superförkyld i London för ett par veckor sedan med halsont och ont i öronen och var sängliggandes i fyra dagar.
Då känns det lite extra jobbigt att de är borta faktiskt.
Men förkylningar hör ju hösten till som handen i handsken.

Idag är det i alla fall lördag och jag ska laga en önskerätt till kvällens middag är tanken.
Ta en runda i skogen och pyssla lite hemma, min favvo.

Men först jobba klart förstås!
😊

Här har ni den mörkgrå ponchon som kom hem häromdagen och nu finns i nätbutik/butik.

Jag gillar att det inte är fransar och annat på ponchon, den är så fint enkel med kabelstickning och hals som är lite högre på ena sidan.😉



Japp, med eller utan sjal...
😉

Snyggt till både kjol eller byxor.


Det är mycket höstnyheter som trillat in denna veckan.
Igår kom inte mindre än tre olika leveranser.


Jag älskar verkligen när vi får hem så mycket nytt fint men ibland blir man lite matt...
Hur ska man hinna med liksom.
Nu för tiden ska man ju inte bara packa upp och prismärka man ska också fotografera en hel del...

Som ni vet kommer ju aldrig allt i webshopen eftersom det inte är möjligt tidsmässigt men dessa fotade jag i alla fall igår.

Hur fina!

Enhörningen och elefanten med sin prinsesskrona...'
Åååååhhh...man smälter lite...



När det gäller detta med sociala medier så kommer det frågor och meddelanden och hälsningar på olika ställen och konton och jag gör mitt allra bästa för att svara och att inte missa något, hemska tanke, men det är svårt och sååå lätt att missa, så beställningar eller om man har specifika frågor gällande butiken då är det att rekommendera att man skickar detta via mail (så klart ringa funkar också). 
DM via instagram, meddelanden via facebook osv kan försvinna i mängden...man kan lätt missa när det blir många kommentarer på en gång.

Bara en liten parentes för man vill verkligen vara till lags.
Och inte missa någon.💜 Tro mig.
💜


Idag morse lade jag upp denna kransen på instagram
Fått en hel del frågor hur jag fäster kottarna.


Du måste plocka kottar som fortfarande är mjuka, de faller från granarna nu efter allt blåsande... När de är mjuka så funkar det att sticka en riktigt tjock tråd i som du sedan kan sticka ner i kransen.
Det är lite pill och man får ha hårda nypor för det är inte helt lätt.
En del kottar går bara sönder men skam den som ger sig liksom, eller hur?😉

Fråga i din blomsterbutik efter riktigt tjock RAK tråd som du klipper efter önskad längd innan du sticker den i kotten, sen så...
Tada....med en efter en på plats så blir det en sån här mysig höstkrans!

Jag stack i lite hortensia emellan plus små taklökar för att piffa till det lite extra.

Trevlig lördag!

KRAM!
💜

Inga kommentarer: