söndag 30 september 2018

När mörkret blir djupare och skuggorna längre...


Så säger september farväl för i år.

En fin månad har det varit.

Vaknade pigg och utvilad tidigt idag morse och tog nya favoritkoppen, finns i webshopen och butiken, och satte mig framför TV;n en stund...
Väntade på att Nyhetsmorgon skulle starta och bara kände att ja...en stund kan jag sitta här sen är det upp och greja som gäller.
Ja jag har ju myror i brallan...haha...Det bästa jag vet är att göra saker inte att slappa.😊



Eftersom mannen jobbat helgen lång till in på kvällarna så har jag passat på att röja runt lite här hemma.
Älskar ju att möblera om och fixa och förnya.
Både med det jag redan har och så klart att lägga till lite nytt då och då.

Att flytta på sina saker är bästa budget tipset.😊


Häromdagen kom jag på att så klart skulle sisal mattan ligga här inne nu.
Jag var så trött på den svart/vit randiga, hela grejen störde mitt estetiska sinne...haha...
Och titta...
Ja så lugnt och fint och nedtonat det blev med mattan som jag innan lagt i uterummet.
Den passade ju tiptop här inne också, och nästan en bättre storlek (större) än den som var här förut.


I fredes packade upp leverans från Sthål keramik och ett fint fat fick följa med hem och just denna helg blev det ett underlägg till en ljusstake.
Har faktiskt en till avlång som jag lade nötter på.
Underbar keramik detta som ska användas i köket men så klart kan det också användas till sånt här))
😉


Mönstren och glaseringen är så vackra på denna keramik,


Idag blev det en runda till IKEA för att inhandla lite nödvändigt till butiken men jag hittade också något jag inte alls planerat att jag skulle köpa och det blev sååå fint!
Älskar när det dyker upp saker man inte planerat att köpa men så slår man till och det blir lite nytt och fräscht och man känner sig inspirerad och glad.
😉
Visste inte riktigt vart jag skulle ställa det hela, ett skåp, är det vi pratar om...😊
Jag hade tre tankar i huvudet vart jag skulle kunna ha det.
1, Bakom matbordet

2, I hallen

3, På ovanvåningen i rummet jag nyss målat och fixat lite i.

Så vart hamnade det..,

Ja, testade först på nummer 1.
För tight med ytan kändes det som.

Sen satte jag det på plats nummer 2. Och där...
The perfect place! 
Passade så bra och samma nyans som vår trappa är målad i plus samma färg som de grå rutorna i hallgolvet.
Det var ju bara så lyckat! Haha...
Ska byta knoppar sen är jag nöjd.
Vi har så många fina knoppar i butiken så roligt att göra det lite mer personligt.

Ja sån är jag när jag åker och shoppar.
Oftast mycket på impuls och det brukar bli bra, som tur är.
Bara man har en hyffsad plan till det spontana. En möbel kan ju vara lite svår att klämma in om det inte finns plats.


Hann också med en runda i skogen, och lite svampplockning men nu är jag rätt så trött.

Photo shoot vid båten
 som sagt farväl till sommaren...
😉


Imorgon välkomnar vi den första riktiga höstmånaden, 
jag menar hur gick det till...
Det känns som att det nyss var semester och vi hade tid att umgås och nu är det bara jobb, jobb, jobb...
Och alla kvällar som var så ljusa är nu kortare och kortare 
och mörkret så mycket djupare 
och skuggorna så mycket längre...

Tiden går så snabbt...På gott och ont...


Snygg blusen som också kan användas som klänning finns i nätbutiken.


Tack för en fin helg med höstkänsla.
💚

Kram

Inga kommentarer: