onsdag 10 juni 2015

Som en Kyssande vind,- och 10% på snäckdetaljer!


Åh sommar vad du är efterlängtad!
Detta år nästan unik och så där saknat sällsynt.


Igår kväll kunde jag inte låta bli att ta kort på gullregnet.
Mitt älskade gullregn.

Ett av de allra första träden jag köpte till huset och då planterade jag det faktiskt alldeles bredvid huset...
Kanske inte det smartaste eftersom det blir stort med åren...
Så efter några år flyttade det ner i backen och har därmed fått finaste inramningen med kraftstationen som bakgrund.


Jag kan aldrig se eller höra ordet gullregn utan att tänka på Hjalmar Gullbergs dikt Kyssande vind.
Att ord kan sätta sig så i huvudet och bli synonymt med något.

Jag har alltid älskat dikten och kanske är det därför jag älskar trädet...


Han kom som en vind.
Vad bryr sig vinden om förbud?
Han kysste din kind,
han kysste allt blod i din hud.
Det borde ha stannat därvid:
du var ju en annans, blått lånad
en kväll i syrenernas tid
och gullregnets månad.

Han kysste ditt öra, ditt hår.
Vad fäster en vind
sig vid om han får?
På ögonen kysstes du blind.
Du ville, förstås, ej alls
i början besvara hans trånad.
Men snart låg din arm om hans hals
i gullregnets månad.

Från din mun har han kysst 
det sista av motstånd som fanns.
Din mun ligger tyst
med halvöppna läppar mot hans.
Det kommer en vind och går:
och hela din världsbild rasar
för en fläkt från syrenernas vår
och gullregnets klasar.


Kyssande vind
-Hjalmar Gullberg-




Och för att det är en dag av sommar och jag nästan känner sanden mellan tårna fastän jag så klart jobbar (!!) så kör vi 10% på alla snäckdetaljer.

Dessa ljuvliga snäckhängena nedan är ett exempel...

Fler fina erbjudanden på just inredningen med snäckor finns i nätbutiken.
(Erbjudandet gäller endast idag den 10 Juni.)




Soliga vackra onsdagshälsningar!

Inga kommentarer: