tisdag 16 juni 2015

Att rensa ut och trogna favoriter.

 
Hej på Er!
 
Midsommarveckan rullar på i full fart!
Igår kväll försökte jag rensa lite i min garderob för nu när alla sommarklänningar ska hängas upp så får jag dåligt plats)), förstår inte varför...haha...
Men det är så svårt att göra sig av med kläder tycker jag...Ja, inte allt förstås men med mycket. För man tycker om det även om man inte använder det längre,- och det för att det känns inte helt rätt längre... Och sen tycker jag just med sommarplagg att man får minnen till dem och så blir det nästan svårt att skiljas från dem för det!!
 
Som med den fina tunikan från Branting nedan...
(hade jag när reportage gjordes hemma hos oss en sommar... det var ju det där med minnen...)
 


 
Hur fin som helst men jag använder den inte så igår stålsatte jag mig och gjorde ett litet utrensningsförsök...
Det som är bra dock är att jag tar de kläderna till antiken och hänger dem i rummet där vi har en liten klädhörna så kan det förhoppningsvis glädja någon annan.
Jag tycker det är väldigt roligt när mina kläder går iväg med en ny ägare...
(sånt som är skräp det slänger man förstås, en del som är bra och helt och rent skänks förstås men speciella plagg tar jag till butiken).

 
Mitt favorithalsband hänger så snyggt på glaskupolen, och blir som en prydnad när det inte används, detta är förstås inget som säljs i antiken utan är nytt och säljs inne i butiken.
 
 
Men en annan som fick stryka på foten och lämna garderoben...
En Pernilla Wahlgren klänning...
 

 
En Suzanne Nilsson klänning...
 
 
En Odd Molly...
 
 
Och lite annat jag inte fotade...
 
 
Mitt fikonträd trivs så bra inomhus i år.
Ett litet fikon på gång...
 




 
Här på svarta skåpet byter saker ofta plats.
Det är ett ställe som syns och som är ett blickfång med den fina solspegeln bakom.
 
På stora toffsen har jag hängt snäckbandet från Cozy Room, som jag tycker så mycket om att lägga lite här och var för somrig känsla.
 
Happy tisdag!
 
Kram M


2 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Jaa jag känner till det där...att det blir för trångt i garderoben :) Jag har nyss gjort en rensning..sååå fint du har det !! Kraaam Anette

Anonym sa...

Å så fina kläder! Önskar de var i min storlek och att din butik fanns i närheten :)

Trevlig midsommar!

Hälsn Krista