fredag 9 juli 2010

Gamla bokstäver och så blir det semester!


Fina Somriga Fredag!

Jag har ju faktiskt inte skrivit här att vi stänger butiken för semester! Vecka 28, 29, 30, 31 har vi stängt med lite extra öppet när vi är i butiken/gården och grejar. Då står dörren öppen så ni vet att vi är här och att man är välkommen in! Dock kommer vi inte att ta hem blommor då, det blir endast när vi har våra ordinarie öppettider. 
Jag blev så lycklig igår när jag fick fatt i dessa originalbokstäver i plåt. Exakt likadana som jag säljer i butiken, som Olsson & Jensen nytillverkar, och som är så populära.
Har ingen aning om var de suttit, men nu står de hemma på skrivbordet.

Hoppas ni får en riktigt fin fredag, här ska målas klart en beställning! Så mot penslarna!

11 kommentarer:

Monica sa...

Hej !!!
Jättefina bokstäver , perfekta blev de där !!
Underbara möbler och jättefin bild !!
Önskar dig en skön semester !!
Kram,Monica

Karin Lindström sa...

Hej Mariette!

Du är ju bara så söt och de gamla kläderna passar dig perfekt. Det ser ut som du kommer från den tiden *ler*.

Jag önskar dig en jätteskön semester! Vad det är härligt i Sverige nu. Det är bara att njuta av sommarlivet och det ser jag att ni verkligen gör hos er. Jag ska precis plantera en chokladblomma och har velat om kruka. Nu såg jag din i urnan, ska ta och prova min om den är tillräckligt stor ;)

Lycka till med målningen och ha det gott i sommar!

Många kramar
Karin

Ps jag är inte alls avundsjuk på dina bokstäver och möbler ; )

vita drömmar och svarta tassar sa...

Åh! så mycket sött du visar..helt ljuvliga saker..

Önskar dig en skön Sommar
kram wivi

Yvonne - Frl. Klein sa...

Hello,
the letters looks great!
Have a nice weekend,
Yvonne

StrandviksVillan sa...

Läckert! Färgerna, tapeten, bordet, jordgloben...
Du fixar alltid till så snyggt!

Ha en riktigt skön semester!
kram, Ann-Christine

Norregård sa...

Hej!
Gissa om jag är avis på bokstäverna;o) Läckra!!

Ha en toppensemester nu!
Kram Malin

Stjärnor & Champagne sa...

Sååå snyggt skrivbord!!! I like och vill ha...Bokstävrna är snygga dom också hihi/ Ha det gott Kram A

marianaskeramik sa...

ha en jätteskön semester och vilka fina kläder i förra inlägget.
ha de gött i solen
marianaskeramik

Anonym sa...

Min wabi sabi ådra fick 'ett hjärnsläpp' över dessa bokstäver, och ärligt talat kan jag tänka mig att byta bort mina darlingar till Ragdollkatter mot dem (yes jag skojade, men bara nästan).

Tack för dejlig kommentar hos mig & låt mig få avsluta med att än en gång berätta att jag får ett girigt habegär över Din sinnliga feeling att förmedla skönhet till Dina cybervänner!!

LAV

Agneta

LOPPISLIV sa...

Hejsan! Ohhh så snyggt med mönstrade tapetväggen och de mörka möblerna till, och bokstäverna i grönt gör sig så himla fint till. Picture perfect...Helt Underbar bild, som tagen ur en inredningstidning. Och wow så fina klänningar du visade i förra inlägget, så vackra och romantiska, väldans söt mannekäng också :-)Stor kram //Paula

LOPPISLIV sa...

bara jag igen, skorna, träsandaletterna du har på dig, vart har du köpt dem? Såg ett par liknande på maxi ica?? och de var så sköna på, funderar på att köpa liknande. kram kram