torsdag 1 juli 2010

Bara så glad...& Pippilycklig!

Bara så glad...för dessa fantastiska kläder jag fick idag! Två resväskor med välbevarade GAMLA barnkläder, mycket med spröd spets, och även lite kläder som prytt en ung dam... jag blir helt pippilycklig!

Kolla kjolen...vilken fin gammal spets! Jag blir så lycklig!


Bara så glad...blir jag också av de vänliga goa kunderna som kommer med så fina ord (Hej ni från Markaryd som var hos oss idag och som jag vet läser här!).

Bara så glad ...blir jag också av alla födelsedagsbarn som det vimlar av i vår familj just nu! Jordgubbstårtor, kvällsbadande och grillat är sommarfödelsedag i ett nötskal!!!

Bara så glad...blir jag också när jag får komma ut och motionera! Ikväll stack jag ut halv tio och sprang som en galning för det var två dagars  abstinens i de benen!!
Hur skönt som helst! Sen kan man sova gott...

Imorgon är det simskoleavslutning, födelsedag för Eric, mera bakande och massor av fix inför helgens kalas och lilla servering i butiken.
Jag tror jag gillar att ha många järn i elden!
Och jag tror också att några av de fina gamla barnkläderna kommer att hänga på en tvättlina i butikens trädgård på lördag när vi kör kaffeserveringen... Old fashion style ska det vara!

Mysig soolig fredag!

19 kommentarer:

marie sa...

Jag blir lika glad som dig över dina fina fynd. Vilka skatter!! Du är så duktig och fixar och håller på. Ett klädstreck....så himla mysigt det kommer att bli till helgen på din gård! Vi ska till Kolmården med barnen i hettan, men det blir väl bra det med. Barnen längtar iallafall!;))
Stor kram
Marie

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh vad jag blir glad av dig och ditt inlägg:):)/ kramkram Anne

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men gud, julafton mitt i sommaren, vilken lycka! Så mycket snyggt, kjolen var underbar!!! Mari.

fröken knopp sa...

Låter helt underbart!!!!!

O vet du vad Mariette?? Jag blir glad av dig...All din energi!!
Du bara strålar!!!!!

Hoppas att du får en underbar helg o ett varmt lycka till med alla dina järn i helgen..tihi..

Varmaste Kramarna Elin

STENLYCKA sa...

Förstår att du blir glad av så fantastiska kläder, kunder, födelsedagar och allt som gör ditt liv underbart.
Jag är också glad i dag tra...la...la för idag är det min första semesterdag!!! Och vädret kan inte vara bättre!!!
Kram och ha en underbar helg!
Raina

Lundagård sa...

Vilka fantastiska fynd du har gjort!!!

VITA NYANSER sa...

Goa du...så härlig beskrivning, kan känna den där härliga glada känslan, det är den största gåvan i livet, att känna glädje och lycka! Härligt att du njuuuuter av den! Visst är det härligt med många järn i elden, kul när det händer något!

Ha det bra!
Kram L-L

Prinsesse Elin sa...

Så vakre klær! Jeg kan forstå din følelse over lykke. For sånn en skatt er virkelig lykke.

Tjolahopp tjolahei

Fröken Fräken sa...

Jag kände mig alldeles deppig igår, det bara regnade och regnade och jag hade tappat pyssellusten. Men så läste jag ditt glädjeinlägg och blev på så gott humör igen, för jag kunde direkt känna det där ruset när man gjort fantastiska fynd:-D

gamla skolan sa...

Vilka helt bedårande fynd , förstår att du blir alldeles pippiglad !! Önskar dig en mysig helg ! Kramar Susanne ♥

UlricaA sa...

Visst är det helt ljuvligt när man får ett sånt glädjerus!!!! underbara känsla! Har precis gått en tur i skogen i smällhettan men även det var himla gott!!!! man känner sig så nöjd efteråt när man har varit ute och rört sig!

Jenny sa...

Hej Mariette!
Tack för ett härligt inlägg som man blir glad av att läsa:)

Vilka ljuvliga gamla kläder du fick!

Ha en toppenhelg Vännen!

Kraam Jenny

hemtrevnad marie sa...

Å, himmel vilken skattkista!
Vilken spetskjol, så ljuvlig!!
kraam

Vintage House sa...

Så underbart härliga kläder..
kommer bli helt ljuvligt...
Kommer och besöker dig i sommar..
Hoppas på en härlig helg till dig och att du får massa besökare..
kram
sandra

Marie - Systrarna sa...

Å så mysigt inlägg! Och vilket fynd! TÄNK om man bott närmare och kunnat poppa in på en fika!
Det blir nog hur mysigt som helst!
Ha det underbart!/Marie

Viola sa...

Vilka underbara plagg du fått tag i..du undrade över Miljögården, där var jag inte välkommen som kund, bodde helt fel, fanns någon som redan saluförde märket i mitt område...:( blev rejäl sur på dom för dom hade ett mkt otrevligt bemötande ..så kund kommer jag aldrig att bli där..

däremot har jag ju PB home och nu efter 3,5 månad har de sista varorna dykt upp...hallå...ska det vara så här..visst har dom vackra saker, MEN...

hoppas kaffekalaset blev succé...måste det ju ha blivit, ha en fortsatt härlig sommarhelg,

KRAM

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Myspysigt är ordet! SYnd att vara så långt ifrån. Verkar jättespännande hos dig!
Ja, visst är det skoj med allt som nu händer runt omkring oss när det är glädje!
Carin i norra Sverige hälsar!

Unknown sa...

Vilken skattkista!
Så fint, kommer att bli bra i butiken. Jag blev nästan sugen på att springa... fast jag inte gillar det. Har så dåligt flås!
Men jag går gärna.
Skulle vilja besöka din butik någon gång.
Lycka till med allt!
kram Anna

Ljuva Drömmar sa...

Åh, vilken underbar skatt!
Kan se hur den vajar på klädstrecket i din trädgård, blir nog toppen.

Roligt att du vill vara med i min utlottning, lycka till!

Hoppas att du får en härlig vecka, kramar Maria!