tisdag 11 september 2018

Saknar...


Ljumma höstvindar och en sjal att vira om halsen vissa dagar är bara så skönt.😊

Igår efter jobb, och innan föräldramöte, så fick vi ett par minuter att fota denna leo sjal som är i brunt och svart.

(Finns i nätbutiken.)

Väldigt skön och lagom tjock tycker jag som inte gillar om det blir fööör tjockt runt halsen.


Vildvin hur fint är inte det...💚


Just nu har vi ju Olivia på Svenska skolan i London och den skolan är bara heeelt fantastisk när man ser på bilderna...
En otroligt ståtlig och pampig gammal byggnad och givetvis klättrar vildvinet där på fasaderna precis som det ska på ett klassiskt historiskt hus.
Känns som att vilken brittisk kostymserie som helst skulle kunna spelas in där och man hade älskat det...

Hade ett sånt där telefonsamtal igår med henne som gjorde mig så glad.
Som varm bomull som lade sig runt hjärtat.

Kan säga att när man sitter här hemma så är man ju ganska intresserad av hur de har det, vad de gör...
💚

Idag är det två veckor sedan vi vinkade av henne på perrongen i Halmstad.

Tiden går fort ändå som tur är men det känns allra mest påtagligt att hon inte är hemma längre när vi ska sätta oss ner och äta middag 
och en plats är tom...
Ja, så är det att vara förälder....man saknar och tänker...
Och en ny fas i livet börjar när barnen blir större.


Det viktiga är att de har det bra och upplever saker, så klart.

Och jag är glad att hon är borta en termin och inte ett år! Hjälp det hade varit tufft alltså!


Våra fina ponchos är slut men snart får vi in ett par nya färger))


Säger hejd då för idag med en korg med vacker höst.

Hortensia är en sån solklar favorit för mig.

Om försommaren är pionernas tid för mig 
så är sensommaren hortensiornas tid i mina ögon.

Älskar alla fina färgnyanser de får och finns i.
Både som snitt och i trädgården där de nu tacksamt ståtar med sina vackra blomsterklasar...


En bra dag önskar jag dig.
💚

Inga kommentarer: