fredag 2 februari 2024

Lion`s Mane


I slutet av förra veckan fick jag hem pulvret jag beställt från Finland.
 Lion`s Mane.
Jag blev tipsad om detta av den nya kliniken jag ska till för att få akupunktur mot nervsmärtorna i ansiktet efter min borrelia infektion. 
Jag hade aldrig hört talas om Lion`s Mane innan men alla som drabbas av någon sjukdom som påverkar ens liv vet att man så klart testar allt som kan vara bra och kanske kan hjälpa.`
Hon på kliniken tyckte att jag kunde prova detta om jag ville.
Att jag beställde det från Finland är för att hon rekommenderade mig att köpa ekologiskt och spårbart och företaget i Finland jag handlade ifrån odlar sin egen svamp som de sedan säljer som pulver och droppar.

Vad är då Lion`s Mane?
Det är en unik svamp som har använts inom traditionell kinesisk medicin i århundraden.
(Den är känd för sitt karakteristiska utseende som liknar manen på ett lejon därav namnet.)

Vad kan Lion`s Mane hjälpa en mot/för?

Tex....

Kognitiv funktion och mental skärpa och fokus.

Maghälsa och matsmältning 

Stärka immunförsvaret

Nervsystemets hälsa och skydd 
,- och det är ju just detta som gör att den blev aktuell för mig.

Den har visat sig ha fördelaktiga effekter på nervsystemet. Forskning har pekat på att svampen kan bidra till att skydda nervceller mot skador och inflammation. Dess anti inflammtoriska egenskaper kan vara fördelaktiga för att främja nervsystemets hälsa och minska risken för neurologiska sjukdomar.

Viktigt att notera är att Lion`s Mane är ett kosttillskott och inte en mirakelkur.
Effekterna av svampen kan variera från person till person.

Men visst är det intressant?!

Viktigt är också att inte ta denna svamp om man äter vissa mediciner så där måste man rådfråga läkare om det.

Man ska inte ta för stor dos och inte för länge.
Mycket som är viktigt!😊

Just nu äter jag detta i alla fall efter rekommendation.
Jag är öppen för allt som kan göra mig frisk.
Och för mig har akupunktur varit en livräddare!
Jag önskar bara att jag fått råd om det tidigare.
Akupunktur har förändrat det totalt och jag är såååå oändligt tacksam för det!




Ovan.
Min burk som innehåller ett starkt koncentrerat pulver och därför skulle jag ta hälften mot vad de rekommenderade var rådet från akupunktören.
Jag blandar ut det i kaffet på morgonen.😍
Funkar utmärkt.


Kram Mariette

Inga kommentarer: