lördag 17 februari 2024

En liten summering av veckan...


God lördag!

Hoppas veckan varit snäll.
Min har varit lite som att vara i en torktumlare😅så den tar det lite tid att återhämta sig ifrån...

Därmed sagt; Idag lördag är jag väldigt trött.

Det har inte blivit något uppdaterat här på bloggen. Dagarna har sprungit iväg.
Något som kallas Alla Hjärtans Dag har som bekant passerat, den blev som en stormvind den...
Jösses.
Sen fyllde jag år.
Gjorde begravning.
Började plocka fram påsk.
Och vi har skickat massvis av äggljusslingor...
och blommorna har så klart tagit vääääldigt mycket tid denna veckan.💗

Något som följt mig här hemma den senaste veckan är nya favoriten Brownie tulpanerna.

Visst är de som tagna ur en romantisk målning...



...och Forsythian slog ut mer och mer för varje dag denna februari vecka...
Det är allt fint att ha vår inne när det är vinter ute.😍


Det känns som att jag bundit oceaner av buketter denna veckan....
Fantastiskt roligt.
Så klart.


Dubbla franska tulpaner...
Ni vet såna långa som är extra tjusiga och ska få vältra sig över kanten på en vas några få...
Kanske i sällskap av lite kvistar och vackert busigt grönt....
Oavsett, fransyskorna, dvs de franska tulpanerna går inte v för hackor!😍


Mera vackra tulpaner...
Tänk att få umgås med så mycket vackra blommor som man får när man jobbar i blomsterbutik...


En utav alla alla hjärtans buketter...💗


Äggljusslingorna som rasslar iväg...
Wow så många vi packat och skickat.👏💛

När jag dukade till födelsedagsmiddag hemma igår så hade jag min äggljusslinga på en bricka ihop med några små vaser med blomster.
Lågt och bra på bordet.
Fast min man sade så klart; ska vi ha den mitt på bordet....
Svar; JA!!!!😂😉
Det var ju jättefint!!!!
Och maten sätter jag inte på bordet den serveras i köket...
Så är det här.
Bordet ska vara fint dukat det är viktigt!😍💝😇



Finaste vår/påsk servetterna har vi fått hem till butiken från danska Ib Laursen.💛



Doftande mimosa, gula rustik ljus och de fina servetterna med VÅR!
Visst är det härligt!

Och på temat gult...Idag ska jag dessutom laga en gul soppa...Nämligen favoritfisk soppan med saffran...
...mmm....💛
En riktig favorit här hemma!

Igår när jag bjöd på liten födelsedagsmiddag så blev det kycklinggryta, ris, sallad och ett gott bröd.
Till efterrätt daimcheesecake med hallon!

Smakade förträffligt.😊

Fortsatt trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gärna recept på Daimcheesecaken 🩵