tisdag 20 februari 2024

Dagens akupunktur.


Började veckan med violer, tulpaner, lökväxter och vårfina saker.
Det inspirerar mig och det inspirerar er också!
Det gör mig så glad!

Idag har jag varit på akupunktur.
Sen var det som att någon släckte lampan.
Jag sov som en stock.
Min plan var ju inte alls det utan den var att åka och jobba.😊

Men allt har en anledning och idag behövde kroppen sova efter akupunkturen.
De där nålarna tog uppenbarligen och satte igång något.


Det är så intressant med akupunktur och den kinesiska läkemedelsvetenskapen.
Jag lyssnar och gör som hon säger.

Hon kände på min puls idag innan hon satte igång akupunkturen (och då känner hon med tre fingrar, upp och ner trycker hon och en handled i taget)
Sen sade hon;
"Har du haft en jobbig vecka?"

Ähhhh....ja...minst sagt...förra veckan var en pärs det kan jag lova!
Men så uttryckte jag ju inte mig...😄

Jag bara sade ja det var den, verkligen.

Jag känner att din puls är väldigt låg i jämförelse med när du var här sist var hennes svar.

Helt otroligt tänkte jag!
Så rätt hon hade!

Varje gång lär jag mig något nytt hos henne och det är så lärande och viktigt det hon säger till mig.
Vad jag måste (behöver) göra och vad vi ska stärka och jobba på.

En session hos henne börjar också med att man ska räcka ut tungan för på den kan hon se mycket om ens hälsa och hur man mår...

Denna gången fick jag liksom sist nålar i hela kroppen men en del ställen bytte hon ut mot nya.
Nålarna sätts från huvud ner till fötter.

Jag är så tacksam att jag hittade akupunktur när jag verkligen behövde det!
Den blev min räddning när jag blev sjuk,
 så är det.
 Och det är obetalbart att hitta något som läker och hjälper en.
Det betyder allt!




Kram Mariette

Inga kommentarer: