onsdag 6 september 2023

Omtumlande dagar..


Hej,

Vad ska jag skriva efter förra inlägget...

Det var lite omtumlande på något sätt att berätta om det.
Det var liksom ett steg att ta att berätta "för alla".
För givetvis blir det ringar på vattnet.

Annars kan man vara sjuk i det tysta och så är det så...
Skriver man så blir det ju "offentligt".

Jag har fått så mycket omtanke och kärlek.
Även tips och råd.
Många har skickat meddelande till mig på instagram med länkar och vad man kan kolla på och om det kan vara detta eller detta...

När man blir sjuk letar man alla vägar efter att bli frisk.
Så är det bara.

Tanken är nog att jag ska börja på ytterligare en penicillin kur mot borrelia.
Det är inte hundra procent bestämt ännu, (min läkare är på semester och jag har ett åtagande som måste genomföras därav lite väntan på det).

I vintras åt jag en penicillin kur mot borrelia, största och högsta dosen man kan få ta då mina värden var totalt skyhöga.
Vi har kollat om de värdena nu och de ska fortsätta följas upp för frågan är åt vilket håll de går nu...

I vintras när jag fortsatte vara jättedålig efter avslutad penicillin kur mot borrelia så sade de bara ja men du är färdigbehandlad för borrelia nu. En kur penicillin sen kan man inte få mer.
Nu har det gått ett halvår och det verkar alltså som att vi ska testa med en ny kur.

Den kuren var en hästkur. Och en pärs...
Jag spydde nästan upp medicinen varenda morgon...inte likt mig...
Men just nu är det enda planen.

Sen har jag fått tips ifrån andra att söka vård utomlands, de har andra mediciner som är mycket starkare mot borrelia. Och som har hjälpt dem.
Jag har fått tips om olika alternativa metoder.
Om det kan vara biverkningar efter covid vaccination.
Om det kan vara trigeminusneuralgi.
Ni är fantastiska som skriver till mig och vill hjälpa mig!







Tack för all omtanke.

Kärlek//
Mariette

Inga kommentarer: