lördag 12 augusti 2023

Så kan en "ledig" dag vara...

Vem blir inte lycklig av att solen kommer på besök?!😍💚


Igår hade jag sån energi.

Var uppe tidigt och hade lagt en härlig stor beställning, dags att förnya i barnhörnan i butiken💗💙👑, innan fotbollen började halv tio.

Energi och inspiration på topp och solen på himlen.

Kan den ha hjälpt till...😉

På eftermiddagen fotade vi klädnyheter som jag sen lade in i webshopen.



Vincent gjorde oss sällskap.


Denna blus är i en fantastisk grön färg och har spets som fin detalj vi axlarna.
Finns i S/M och L/XL.




När var det så här fint väder sist som igår...
Solen har varit sällsynt och temperaturerna låga...


Denna söta kofta fotades också...


Fin till både klänning och byxor. Till kortärmat, långärmat, polo...
Perfekt att kombinera till mycket!




Efter fotografering, dags för bildredigering vilket måste till så bilderna överhuvudtaget kan laddas upp i webshopen, det måste vara en speciell storlek där annars laddas de upp fel och det ser helt koko ut, eller så laddas de inte upp alls fast att bilderna finns där men webshopen tar inte in dem...och detta har varit ett projekt att lösa när man måste byta sätt att arbeta på...puh... Så det har jag lagt många timmar på att lösa i sommar efter att jag var klar med Knäreds dagen som sista projekt som krävde full fokus innan jag kunde tänka på butik/webshop och allt runtomkring igen...
(och då kom semestertider med extra mycket i butiken samtidigt💪)
Jag har nämligen jobbat med ett annat system för bilderna innan och när det var dags att lämna det för att det blev fullt helt enkelt på datorn jag använde till det (bilder tar otroligt mycket plats och jag använder externa hårddiskar men en dator blir full till slut ändå!) så fick jag slita mitt hår för att komma runt detta problem och lösa det på ett nytt sätt.
Har fortfarande inte fått helt kläm på det men jag kan och fixar det, behöver bara fortsätta kämpa på för mera och bättre insikt om allt!
Puh....puh...det blev många rader om det.

När det var gjort lade jag ytterligare en order hos en leverantör och sedan susade jag upp till butiken och band buketter ett par timmar.

Så kan en "ledig dag" för en liten företagare se ut.😊
Mer jobb än ledigt med andra ord.
Tur man älskar sitt jobb.
Det är bara vilan man måste klämma in ibland för återhämtningen.
Andas, pausa.

Önskar dig en fin lördag!
💙💚

Inga kommentarer: