torsdag 3 augusti 2023

Att andas augusti...


Jag pausar.
Jag jobbar hemifrån. 
Och jag jobbar i butiken men bakom med det jag måste.
Fixar i ordning, gör buketter, sorgbinderier osv...

Jag försöker att ta det lite lugnare...
Tacksam för det.
Det är oerhört välbehövligt för mig just nu.

Men bara för att jag inte är i butiken hela tiden nu så betyder inte det att jag inte jobbar när jag är hemma också...
Ja jobbar med butiken alltså...😊
Jobbet har man hela tiden med sig som egen.
Jag älskar det.
För vem är jag utan min butik...
Men ibland måste man ta ett steg tillbaka och jobba lite mindre.




Igår höll jag på med teknik större delen av dagen.
Sen åkte jag och tränade för att ge mig styrka och energi.

Sen när jag kom hem vid åtta på kvällen så tog jag med mig lite fina saker från butiken och det blev bla detta enkla arrangemang med de rostiga ljusen.
Det var en så fin sommarkväll igår ju...alldeles ljummen och mjuk och vackert augustiprunkande....
Att få vara kreativ är härligt!
Det är lycka och energi det också.

Kram Mariette
💚

Inga kommentarer: