onsdag 30 augusti 2023

Kalla det vad du vill...


De populära kulkrukorna i en ny färg för hösten;
Matt Sand.

Fin!

Finns i butik och webshop.
Perfekt att fixa fint i hemmet med inför en ny säsong.
 

Det är mycket snack nu om det är sommar eller "höst"...

Det pratas om det på radion, i poddar, ja lite här och där, 
vi älskar ju att prata om väder.😊

Vissa blir provocerade av ordet - höst-  så här i slutet av augusti...
För ja vi vill ju hålla kvar i sommaren så länge det går (de flesta av oss!)!

Det är ju ändå ett år tills det är dags nästa gång...och mycket har regnat bort..


Men nu njuter vi av sensommar!
Blomsterfägring, skördetid, soliga stunder.
Mjuk värme, dimmiga morgnar och gyllene kvällsljus.

Vädermässigt kan man ju alltid fråga sig;

Var är vi nu...
Hur KÄNNS det nu...
Och så tar man det därefter, oavsett vilken månad det är.

Och för mig nu KÄNNS det som sommar, 
härlig sensommar!

Jag har inte släppt taget...
Det pågår.
Jag har många bad framför mig, mera sol, kjol, bara tår, grill, mys och fånga sensommarstunder.
Fånga sommarlivet andetag...
Fånga stunderna av sommarkänsla.

Jag är i sommaren nu.
Det var jag nog inte i juli.
Då regnade det mest och vi jobbade mest.

Nu blev jag tvungen att landa.
Vila lite.

Vila för att orka.
Vara.
Lyssna på kroppen.




Hoppas dina dagar har den känslan Du önskar.


💛💚

Inga kommentarer: