måndag 16 maj 2022

Spetsblus och gräddfils gremolata.


Måndag i maj med en skön sol och en grönskande värld.
Fint så bara.

Hoppas helgen varit bra.

Förutom jobb, (ja som vanligt ju), så blev det kalas 
och lite trädgårdsjobb och lyssna på poddar.
Jag hittade en ny podd som jag kommer att lyssna på ibland som passar mig...
"Trädgården med Pernilla och John"
(Pernilla Månsson Colt och John Taylor)
Och vad gör man mer då som vanligt en helg...städar och tvättar...typ..
Mycket som ska hinnas de där helgtimmarna.😉

 Hinna njuta och vila ska man ju också.💚😍


Så söt spetsblus...eller hur...
En sådan man inte tröttnar på utan kan använda år efter år...

Sommarnyhet i butik och webshop.



Vem gömmer sig här...😍
Vi fick sällskap av ett busfrö när vi skulle fota blusen...😊


Häggens tid är nu...och maj bjuder in till sina grönskande gröna salar.
Det är verkligen en magisk tid nu i vår natur...


Att testa lite olika nya såser när man grillar är alltid trevligt tycker jag och i lördes gjorde jag bla denna här nedan...
Recept;

Gräddfils gremolata.


3 dl gräddfil
1 citron, skalet
3 msk hackad färsk persilja
(jag tog också och klippte över gräslök eftersom det är säsong för det i grönsakslandet nu😊)
1vitlöksklyfta
Flingsalt och svartpeppar
1 msk olivolja

Blanda och ställ kallt.
Ringla över olivoljan och smaka av med flingsalt och nymalen svartpeppar från kvarn innan servering.
Och om man vill, som jag gjorde, klippte över gräslök för mera grönt!😋

Gott till grillat.


Så härligt att vakna till fågelkvitter om morgnarna nu...
Just dessa i järn sjunger inte mycket men visst är de fina?!😃💚


Finns så klart i butiken.


Ha en fin start på veckan.

💚

Inga kommentarer: