torsdag 12 maj 2022

Prickigt, utflyktstider och snäcklampa.


Hej torsdag.

Lite regnigare dagar har det minsann blivit nu... 
Och att svepa en snygg sjal om halsen är ju aldrig fel, oavsett om det är en regnig dag, småkyligt ute eller framåt kvällen en somrigare dag...

Det är visst mycket sjalar nu har jag hört (och delvis sett...😀)

Jag älskar i alla fall prickigt, det är så fint, feminint, sött, klassiskt...!
Och nu har vi fått hem två fina prickiga sorter i en skön bomullsmix.



Rosa, rosa...💗😍


Igår förmiddag hade vi en busslast med damer från Skåne på besök i butiken som var på utflyktsrunda och det var så trevligt.😊

Visst börjar det bli utflyktstider på riktigt nu när sommaren slår ut och vi alla blir hänförda av det gröna som exploderar i naturen.
Så sanslöst underbart...
Och nu när rapsfälten blommar i gult mot blå himmel...
Nästan så det är overkligt vackert...

Mycket härligt nu i naturen att ta in...😍



Den beige sjalen med prickar, ovan.





Snäcklampa,
 har det kommit upp en i  uterummet...😍💗



Dessa är utan lampa i men man kan köpa till en lampsladd om man vill använda dem som lampa.
Otroligt dekorativa och jag väljer att ha dem som dekoration.
Handgjorda på Bali...
De blir som ett smycke i rummet...


Just nu har jag fastnat i en spännande serie på TV4 Play kvällstid innan det är dags att sova...
"Bedrägeriet," en dansk spännande serie.

Tips om du inte sett den.👌
Konstigt att danska serier alltid ska vara så bra...😊😀
Jag gillar deras stil!

Ha en god torsdag.

Kram

Inga kommentarer: