måndag 25 april 2022

Igen.


Hej,
nu var det länge sedan.

Tiden har kantats av sjukdomar och den fantastiska vårvärmen som lade sig över oss har inte skymtats genom min nerdragna rullgardin.

Jag trodde jag skulle vara bra efter min förra omgång av influensa...
Men det gick en och en halv vecka, sedan var det feberfrossa från helvetet och ledvärk igen, i kombination med en mega förkylning som totalt blåste ur mig.

Kan man få influensa två gånger inom en kort tid..?
Jag googlade.

Blir man utsatt för två olika virus så är svaret ja.

Så när jag blivit helt frisk efter första omgången, så blev det påsk.
Då blev hela familjen sjuka.
Utom jag. Som nyss varit.
Men sedan stupade jag igen under "samma" sjuka som sist bara någon dag efter påsk...

Ja roligare dagar har man haft...

Det enda jag önskar nu är att bli frisk. Få bort allt ur kroppen av detta och kunna träna och jobba och göra allt man både måste och vill.


Det är helt galet som det växt och slagit ut under tiden jag var sjuk.
Det var nästan en chock att gå ut för första gången under helgen efter flera dagar instängd och faktiskt inte ens orkat titta ut, man bryr sig inte när man är sjuk...


Det var länge sedan jag var så här dålig faktiskt...
Himla trist att det kom nu bara när det underbara vädret landade hos oss.😑🌞🌞🌞🌞🌞
Påsken var ju inte heller speciellt rolig då alla var dåliga utom jag...😔
Ja jösses...
Vi har verkligen inte haft en bra månad.
En riktig skitmånad faktiskt!
Jobbig på många sätt...

Men så är livet ibland.
Det är verkligen inte alltid roligt.
Kanske bra att påminna om det när det mest fokuseras på sociala medier hur kul och härligt det är hela tiden.
Så är det ju definitivt inte.

Men nu är det sakta återhämtning som gäller.💜😊
Idag jobbade jag lite och sedan jobbade jag resten hemma och sedan var jag ute i 15 min!
Tjoho på den! Så försiktig nu! Haft ont i mina öron under denna sjuksejour också så det har verkligen inte lockat att sticka näsan utanför dörren...
Bara sängen och vila har varit det som gällt.

Lite känns det som att vakna upp till livet igen när man gör saker som vanligt...så smått. 
Försiktigt och på en dag i taget vis.💗
Fint så.
Livet är bräckligt ibland. Man tror man har det i sin hand och sedan är det inte alls så och allt man tänkt och velat blir oväsentligt när kroppen går in i värk och sjuka.
Då är man inget mer än bara väntan och hålla ut tills det går över...

Tacksam att jag inte behövt stänga butiken...
Det hade blivit många dagar stängt denna april annars...






På tisdagen innan jag föll med feber hann jag precis skylta om.
Tack och lov för det. Så att påsken kom bort en bra bit. Sen har min mamma tagit bort resten.
Nu håller jag på och fortsätter göra fint, bit för bit.
Det blir så bra när man får hålla på och greja och skylta om nytt.
För när påsken är över börjar nya tider och nya blommor tar över...
Kaniner, fjädrar och ägg får lämna plats till mera trädgårdsbetonat och saker som ger en föraning om sommar....
Försommarblommor flörtar med vårens och allt samsas i en härlig lovande gröna sköna maj dans...

För snart är vi där ju.
I maj.
Jag fattar det inte...vart tog april vägen...
Ja den vilade jag visst mest bort.

Men i alla fall, 
med hopp om fina dagar till oss alla.

Kram
💚

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig och va rädd om dig. Var och handlade av din mamma i fredags. Glad för att det var öppet. Monica 😀💟

Tulipa sa...

Tack snälla.

Åh vad roligt att höra! Ja det är verkligen tur att man inte behövt ha stängt alla dessa dagar jag varit sjuk nu...

Ha det så fint.
Kram Mariette