onsdag 22 december 2021

Stämningsfullt...och God Jul.


Idag morse när jag körde till butiken så var det precis på RIX FM som det skulle läsas en juldikt...

Det var Christina Schollin som läste upp Viktor Rydbergs Tomten.
Och,
det var sååå magiskt.

Det var så fint och så mycket julkänsla och jag var tvungen att sitta kvar i bilen för att lyssna klart på denna fantastiska dikt.
Jag har aldrig hört hela denna dikt förut men den var underbar.
Med Christinas inlevelsefulla röst och en vacker stämningsfull melodislinga i bakgrunden som var lite sorglig och kall som vintern kan vara så blev man helt fast i dessa ord och rader...
Om tomten och midvinternattens köld och livet...

Tacksam att jag fick upp ögonen för denna dikt i sin helhet (den kortas ju ofta ner när den citeras eller läses som små brottsstycken)




Älskar ni också hyacinter...

Alltså vad denna enkla blomma kan väcka så mycket känslor
och minnen...💗

När jag planterade dessa som slagit ut en bit så bara svepte hyacintdoften upp som den mest magiska juldröm och julkänslan blev total.
Verkligen komplett.

Helt underbart
 och jag blev bara så fridfullt enkelt löjligt lycklig.

Tänk vad några hyacinter kan göra magi...😊

Jag vill ha hyacinter som doftar mycket och det gör verkligen dessa.

(Men nu är jag inte allergisk och har inga allergiker i huset som tur är.)


Som små konstverk...

Och jag tycker mer och mer om rosa till jul känner jag...😍

För rosa har definitivt smugit sig in här hemma inför julen i år och det känns så lätt och fint ljust och fluffigt i decembers korta mörka dagar...


Min vackra vita urna/kruka med bladdekor är från butiken och är ett riktigt konstverk.
Såå vacker...

Denna vas nedan är som en skulptur.
Några strån och det räcker...
Den finns förstås i butiken.
Och även den en favorit.


Här på pianot har jag samlat mässingsljusstakar.
Gamla som nya.


Imorgon torsdag börjar de nya restriktionerna att gälla igen och då betyder det att vi får ha max sex kunder i butiken samtidigt.
Så därför är det samma uppmaning som innan; handla gärna ensam.
Vid tider när det är extra mycket folk gäller detta framför allt.
Det betyder allt om vi hjälps åt.💗


Julafton har vi öppet i butiken
10-13

Sedan har vi stängt Juldagen och Annandag jul.

Varmt välkomna.


Och förstås,
så vill jag önska 
en riktigt 
God jul 
från mig
 till dig.
💗

Inga kommentarer: