måndag 6 december 2021

Kära jultomte...


Vintern ligger tjock och vit och kylan gnistrar i snön.
Förra veckan slog jag personligt rekord i snöskottning...😉😄
Har aldrig skottat så mycket snö i hela mitt liv.
Jag hoppas definitivt det blir lugnare på den fronten denna veckan...


Dessa vintage trälådor fick vi hem till butiken igen i förra veckan ...
Favoriter året runt och igår fick jag ner lite hyacinter, kuddmossa och echeveria, -de knubbiga mysiga suckulenterna...
Runt hyacinterna har jag virat lite silverbuljongtråd, som halsband till hyacinterna...😍


Fina tomtar är definitivt något att glädjas åt att plocka fram varje år...
Dessa är väldigt fina tycker jag...
Frosten glittrar på kappan, det är mjuka vackra nyanser och så har de så snälla ansikten och de kommer med gåvor som känns bara så där...ja fint...😍
Gammeldags fast i nytillverkning.
Så mysiga.💗


Den ena varianten på tomte kommer med gran, paket och instrument i sin famn...

Den andra tomten kommer med bjällror och en välfylld julklappssäck på ryggen...





Vår lilla katt tycker det är lite för kallt just nu...
Hon ligger mest i fönstret uppe i hallen under den vita pappstjärnan som strålar och där hon har bra utsikt över vidderna...😉, dvs garaget, ingången och vägen...
Men igår när det var dags att gå och lägga sig snart ja då skulle hon ut...och det var isande kallt och den svarta snöfyllda natten visade att det skulle bli runt åtta minus grader...
Och inte kom hon sedan när jag en stund senare skulle släcka och sova...nej nej...
Och det var ju gaaalet kallt...😶
Var uppe halv fyra sedan igen och ropade efter henne i det tysta mörkret men nähä...hon kom inte...
Så gissa om jag blev glad när jag kom upp idag morse och hon stod i köket och åt frukost...
Då hade hon slunkit in när första personen gick upp runt fem halv sex...
Sån lättnad.
Nu när det är så kallt vill man extra mycket att de ska komma hem och inte försvinna ett par dagar...ja inte ens en natt i denna kylan.

Vintern är vacker men den är också hård...

Men julen är ett ljus i mörkret som Ernst så fint sade.
😊💗

Varmaste vinterhälsningarna från mig.
💗

Inga kommentarer: