fredag 17 december 2021

En vecka kvar till jul...




Godmorgon Fredag!

Idag var det varmt och skönt när jag kom till butiken, annat var det igår när jag möttes av iskallt här på morgonkvisten...
Hu...Vissa morgnar är bättre än andra eller hur?
Sen lyckades jag klippa mig med en tång snip snapp i ett finger när jag skulle vara snabb och var tanklös,
 men annars var det en dag under kontroll.😉😇

Att slippa skotta en massa snö är faktiskt en befrielse nu.
Det har tagit ofantligt med tid och kraft. Mysigt på sitt sätt men det är inte mysigt när det skapar problem.
Som häromkvällen när vi inte ens kom upp till vårt hus med bilarna.
Snön töade för fullt och jag hade inte kunnat skotta svängen i backen upp till huset, pga att jag skottar ensam, stora ytor, så där fick det helt enkelt vara.
Vi körde ju där med bilarna hela snöperioden och det plattades till så alla kom upp, inga som helst problem.
Det var ju dock värre när det sedan töade på så tjock packad snö...😊

Jösses amalia.

Men det löste sig...
Kan säga att en boende "där uppe" kom upp efter att jag och pappa först skottat och slängt på grus och sedan fick hen ta sats full fart med lång sträcka fyra gånger typ plus att vi puttade på högst upp för att den bilen skulle komma upp...😅
Jaaa, det var ganska svårhanterbart att ta sig upp där den kvällen.😉

Puh, puh...
Vinterväglag vet man aldrig vart det bär hän...

Igår kände jag att det slog om till glashalt på kvällen när jag var ute och gick...

Ja, det blir ingen bortaträning för mig nu som jag längtat så mycket efter...
Nu måste man vara så försiktig man kan för att inte bli sjuk inför jul helt enkelt...
Det är inte lätt att ha en liten butik i sådana lägen...
Då får man ju stänga och tänk på alla blommor man köpt hem...de går förlorade då...
Man får kämpa på och vara så försiktig man bara kan.



Önskar dig en vacker och bra dag.💗

KRAM

Inga kommentarer: