tisdag 21 december 2021

Pepparkaksbollar och tankar just nu.


Hej från decemberlandet som blev vitt igen.

Ett gnistrande vitt täcke med kristaller av is som diamanter ...
Vackert och perfekt inramat till en kommande jul.


I helgen var jag lite huslig och gjorde köttbullar, lade in sill och så gjorde jag bla detta enkla julgodis som jag sett på instagram.

Receptet kommer så klart här.



Lisas goda pepparkaksbollar

60 st pepparkakor
200 g philadelphia ost
200 smält vit bakchoklad

Mixa pepparkakorna till ett mjöl. Blanda med philadelphia osten.
Forma till bollar som du ställer kallt i minst 20 min och doppa dem sedan i smält vit choklad.
(Jag lade på lite strössel också.)


Annars...
Jag gör grupper och binder buketter.
Gör grupper och binder buketter.😉
Så mycket fint i butiken nu inför jul.

Och såå tacksam för alla fina kommentarer ni lämnar i butiken.

Om butiken
 och om mina arrangemang 
och saker vi säljer...
Det värmer mitt hjärta.


Och  nya corona restriktioner som börjar gälla på fredag...

Lite corona ångest har jag allt...över allt detta elände som bara inte tar slut...
Det är inte lätt att vara en liten småföretagare i handel när mycket inte får vara si eller så...
Förkylningar snurrar runt hela tiden och så allt annat man också ska vara orolig att bli sjuk i så man måste stänga...
Alltså det är så tufft! Och så viktigt att försöka hålla sig frisk så man kan sköta sitt jobb.

Hoppas Du mår väl och har det bra.

I jul blir det närmsta familjen, absolut inga utsvävningar och det känns bäst just nu.
För efter jul kommer en nyår och den ska man också "överleva"...
Man stressar tex med tankar som, nu när jag förbeställt alla dessa blommor (man måste beställa i över  en vecka i förväg inför högtider) tänk då om jag blir sjuk...om vi blir sjuka...
Då går alla de blommorna åt pipsvängen.
Färskvaror är verkligen inte lätt att jobba med när man tänker "jag får inte bli sjuk!"

Alla kämpar vi på våra sätt.
Viktigt att komma ihåg.

Nu ska jag vattna julgranen...den dricker som en häst.😊

Kram från mig

Inga kommentarer: