onsdag 1 december 2021

Snöyra!


Snön yr med sin fulla kraft och det man skottar är snart som osynligt igen...

Idag på morgonen innan det drog in mera vitt och blåst så passade jag på att fota de nya husen och skålen/krukan som kom igår.
Hur fina?!

Så där sagosöta som jag bara älskar.






Smilla har tyckt att snön varit väldigt rolig att sprätta runt i.
I natt ville hon inte ens komma in...😮Och det var ju riktigt kallt...
Men nej då, hon skulle inte in...
Idag såg jag hur hon låg i snön och kurade...😍
Kanske är det en vinterräv vi skaffat oss och inte en katt...😇


Dessa hus är magiska att sätta ett värmeljus i eller om man bara lägger en liten ljusslinga...
En egen liten söt stad kan man göra av dessa...😊


Krukan/skålen är omringad av hus och snö, ja som pepparkakshus på rad. (och den heter ju också Gingerhouse,- pepparkakshus..💗)
Otroligt fin.
Och detta blir lätt en skål man plockar fram med glädje och tradition varje år...


Nu ska jag skotta mera snö.

Har haft en diskussion med kommunen idag om snöskottning på vägen som vi bor på, som går längs åker, skog och passerar kraftstationens övergång,-  och som vi måste köra för att komma hem sen de stängde järnvägsövergången och infarten från stora vägen.
Den brukar skottas, men i år kommer ingen...
Och här är mycket trafik, såååå många som tex går här, som ska köra upp till kraftstationen och vattnet och kolla...osv...
Det är inte vår väg.
Vi äger den inte. Vi äger inte marken längs den.
Men vi har själva fått laga den! Försöka fylla i alla stora hål efter all trafik.
För ingen tar på sig det.
Och nu, nu kommer ingen och skottar!

Jaja. Efter att ha blivit runtslussad och med en "diskussion" runt detta där jag kanske blev lite upprörd (!) så fick jag i alla fall beskedet sen till slut att de ska skotta åtminstone i år också. Men bara fram till vändplatsen innan bron över kraftstationen...
Och jag ska inte räkna med att detta kanske fortsätter...


Ja.
Det vara allt för idag det.

Hej från mig.

Inga kommentarer: