tisdag 25 maj 2021

Trädgårdstider...


En regnig tisdagshälsning kommer här.

Vilken tur i alla fall att de pratar om bättre väder till helgen.
Längtar efter solen gör jag och gärna att den prickar in en helg.😍😎

Vi har så mycket fina blommor nu och fina saker av alla de slag.

Igår fotade jag denna nya lykta...
Mysig...

Väggamplarna i vit plåt finns i tre olika storlekar.

Växten jag satt i heter Brittenia och är en nyhet.



En fin vattenkanna är tex en bra present på Mors Dag tycker jag...


Jag hann precis ta kort på denna regnmätare innan regnet kom.


Förra året sålde regnmätarna slut långt innan sommaren var slut så i år har jag beställt hem extra många modeller.
Det var ju nämligen så att när jag ville fylla på då så var de också slut hos alla leverantörer...
Och många ville ha regnmätare...
Kommer ni ihåg vilken regnig sommar det var där i början av juli förra året...
Eller ni kanske har förträngt det?😌
Jag minns att många som hade sin semester då var väldigt besvikna på vädret för det bara regnade och regnade...konstant regnade...


I år är det ännu så länge senare än vanligt med alla blommor eftersom det varit så pass kallt.
Två veckor efter har jag hört att vi ligger...
Och jag ser på bilder från förra året till Mors Dag att hundkexen blommade!
Känns tidigt nu när man ser hur långt vi kommit i år...

Men tulpanerna har verkligen fått glänsa och blomma länge i år...💚


Hoppas veckan börjat bra.

Gröna maj hälsningar
💚

Inga kommentarer: