lördag 22 maj 2021

Helg hej.


Lördag och jag gör just nu pastasallad à la Tom Sjöstedt och mannen har tänt grillen.

Idag är det lugnt...
Igår var det hagel som rasade ner i ett våldsamt skyfall samtidigt som det åskade och blixtrade.
Helt galet väder.
Och stackars Smilla blev så rädd att hon knappt vågade gå ut sen...hon var ute när detta satte igång och fick springa för livet för att komma hem och ta skydd.
Sen när det var sovdags låg hon tätt intill och tryckte...
Vädret gjorde avtryck hos henne och överraskade och skrämde...

Helt galet var det.
När allt dragit förbi låg det vitt i takrännorna på huset, solstolarna var täckta med vitt, gräset vitt av is och nedanför huset låg också vita stora sjok som snö där haglet samlat sig efter skyfallet.

Jag kan säga att jag var tacksam att jag var hemma och inte ute och gick eller något när detta satte igång...
Det hade varit lite av en skräckupplevelse...



Somriga saker som tex snäcklykta (se första bilden) och härliga rostiga allium dekorationer har plockats upp i butik och webshop.



Skyltarna till armeringsnät har blivit en storsäljare.
Här hemma har jag lite större rutor i detta armeringsnätet än standard.
Fint med kristaller till...




Om jag blev glad när dessa fågelbad plockades upp....
Såååå såååå fina!





Smilla hjälpte till när vi skulle fota dem...




Nu ska jag ta lördagskväll.
💚
Det är mycket jobb nu men roligt att det är så mycket att göra.


Kram Mariette
💚

Inga kommentarer: