torsdag 27 maj 2021

Senaste.


Godkväll.

Uppkrupen i sängen här, så skönt.
Idag har det varit kallt...Och vi har ju dörren öppen hela dagarna nu så det gäller att hålla igång.
Så tiden jag måste sitta vid datorn och jobba får man stänga in sig så man håller lite värme.😊

Men nu ska ju äääntligen värmen vara på ingång!
Det känns overkligt härligt och så efterlängtat.
Perfekt inför helgen också.

Vi hat fått påfyllning i vår glaskulerabatt.
Det är så fint med dessa klot!
Och de är omtyckta, inte konstigt))😍


Vackert lokalt hantverk detta.


Idag fick jag äntligen boka vaccinationstid.
Det var nämligen dags för min åldersgrupp att kunna boka.
Så nu har jag fått en tid för första dosen i juni.
Känns bra.


Det är mycket nu på olika plan så jag blir lite snurrig men igår fick vi hem så fina saker (igen😊)
Bla dessa Beachroundies.

Denna heter Påfågel blå.
Dessa är super att packa i strandväskan och ta med sig till stranden eller badklippan...
Perfekta till utflykten/picknick men också som duk.






Glasspeglar åter i lager.


Ikväll har vi fotat en vacker tunika som ska in i webshopen imorgon...
Vit i ljuvlig spets...😍
Passade på när en mjuk fin kvällssol kom fram och värmde och skickade majkärlek efter en dag när man bara längtat efter ljuset...
Men det har annars varit en hektisk dag med mycket paket att packa och skriva fraktsedlar till, leverans av blommor och många kunder, trots det icke inspirerande vädret...
Roligt.💚💚💚💚💚💚 
Ikväll har jag lyssnat på ett jättebra poddavsnitt på kvällspromenaden där Alexander Pärleros i "Framgångspodden" intervjuar Babben Larsson.
Hon sade mycket kloka bra saker Babben...
Ni vet så där så man skulle vilja skriva ner för att minnas...
Jag tror nästan jag måste göra det...😉
Hon pratade bla om huset och dess rum...
Och är man för mycket i ett rum, då kommer råttan och börjar gnaga sönder och äta upp och förstöra allt i de andra rummen...

MEN, ni måste lyssna själva för att förstå vad det handlar om.
Mycket klokt och tänkvärt och något jag ska ta till mig...


Och nu, 
nu ska jag kolla lite Robinson Australien, se om jag fastnar för det😊..., annars är jag väldigt inne på spanska serier just nu...😀innan det är dags att sova...😴

Snart helg och den är fullspäckad.

På Mors Dag på söndag har vi så klart extra öppet.

10-12;30

Lördag som vanligt 9;30-13

Vi ses snart igen.

Må väl.
💚



 

2 kommentarer:

Julie sa...

Hei. Jeg bare elsker de glasskuledekorationene du har i bloggen (stålpinnene med glasskuler inni) Er det mulig å få kjøpt dem noen sted?

Tulipa sa...

Hej.

Vi säljer ju dessa otroligt vackra glaskulor i butiken men sen vet jag faktiskt inte vart mer som du kan köpa dem...
Tyvärr...

Med vänliga hälsningar Mariette