onsdag 5 maj 2021

Stora leveranser av antikt och nytt fint till trädgården.


Kära regniga maj onsdag.

Du är välkommen med ditt regn men var är din värme...
Den är vi många som saknar.
Så nu ser vi fram emot nästa veckas temperaturer...😊


Hoppas allt är väl med er.
Jag har haft fullt upp med stora inköp till butiken som varit spännande och igår kväll fick vi upp en ny köksfläkt.
Tack för den!
Så att man kan laga mat igen...😉
Jag är väldans nöjd med köksfläkten också.😍 Där kompromissade jag inte utan valde en lite dyrare som blev så snygg i vårt kök.
Men när man står där i butiken så kan man annars bli i valet och kvalet...eller hur..?
Ska man spara tusenlappar eller satsa på något bättre med kvalitet och mer design...

Riktigt bra blev det i alla fall och ett lyft för köket tycker jag.
Vilket ju inte är en nackdel.😊



Titta vilka söta fågelbad på pinne att sticka i marken som vi har här...
Blommor med en liten fågel på kanten.
Supersöta.


I helgen började jag så i mina odlingslådor...
Först lade jag i hönsgödsel och kogödsel och jordförbättrade lite.
Sen sådde jag...
Inte de mest känsliga sorterna ännu men en del har jag petat ner så jag hoppas verkligen inte det varit för kallt nu...

Igår såg man i alla fall tydligt hur blommorna i rabatterna bara exploderade av regnet som kom...
Vilken växtkraft det fick av vattnet från himlen...


Gammal byrå med spegel...så vacker...


Vi har massvis av fint och spännande som ska rengöras, ibland lagas, diskas och prismärkas och tas fram i antiken.
Vi jobbar på.
😍
Spännande med så mycket nytt och underbart fint antikt.
Vi har bänkar, möbler, porslin, fat, lampor, kläder, mattor, tavlor, speglar, höganäskrus, kittlar att plantera i osv osv!
Massvis att bita i har vi där!

Så roligt!


Ny fräsch och otroligt klassisk och tidlös matta från House Doctor i kokosfiber och med återvunnet gummi på baksidan som dessutom gör att den ligger stabilt är en nyhet i butik och webshop.

Nu ska jag ut i antiken.

Kram och på återseende!
💜

Inga kommentarer: