måndag 25 februari 2019

Jag har gått inunder stjärnor


Sorgbinderier
och
en dikt.



"Jag har gått inunder stjärnor
För att komma hit till dig
Där du väntat mig
Med händer som blev varma

Du skall giva mig din kärlek
Du skall smeka värma mig
Du skall tro att jag
Är en av livets arma

Jag har gått inunder stjärnor
För att komma fri till dig
Så stolt, så fri
Som en människa får vara

Du skall binda mig till jorden
Du skall övervinna mig
Att min frihet blir 
min ljusa tankes bara

Jag har gått inunder stjärnor
För att komma ung till dig
Ung av evigheter 
Ung av deras glädje

Här är jorden, där vi bor, jag skall åldras
 hos dig
Till en djupare 
Och hemligare glädje"

-Pär Lagerkvist-








Lösbunden sorgbukett med tulpaner.


Sommardekoration med hortensia, gladioler, pioner mm.


Nedan,
 några olika kistdekorationer.






💚💚💚

Inga kommentarer: