torsdag 7 februari 2019

Frö och fruktbröd och favoritfärgen!


Häromdagen skrev jag ju att jag var sugen på att baka bröd...

Det blev detta snabbakade brödet.
Älskar sånt här bröd.
Farligt gott...
😊


Snabbt frukt och fröbröd

Recept från Köket.se

Ugn 175 grader

2,5 dl vetemjöl
2 dl rågmjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt
2,5 dl blandade nötter, frön, torkad frukt
3,5 dl filmjölk
1 msk flytande honung

Blanda alla de torra ingredienserna och frö och frukt blandning i en bunke.

Blanda ner filmjölk och honung.
Olja in en brödform.
Häll i den lösa degen och grädda mitt i ugnen ca 40 min.


Jag har ju blivit väldigt rosa (😊) som jag nämnt några gånger nu...😅så när vi plockade upp dessa rustika kronljusen igår eftermiddag i butiken...
Men jösses alltså...

Jag älskar nyansen!


Den perfekta milda rosa nyansen...
Som sammet och balsam mot februari grått.


Kunde inte låta bli att matcha den med blommor som kom idag...
😊


Vaxblomma.


Rosor och ranunkler.


Ljusen finns i butik och webshop nu.

Kram

Inga kommentarer: