söndag 11 november 2018

Hej på Fars Dag.




Femtio nyanser av grått idag.
Stack i alla fall ut och sprang en runda till att börja med efter tre koppar kaffe...haha.., det piggar alltid upp med motion och vädret var riktigt skönt.

Sen blev det tända ljus och lite jobb.
Älskar verkligen doften av ljus och mörka dagar blir ju verkligen hur mysiga som helst när man har det ombonat och trevligt inomhus.

Att kura upp sig i sängen med en bok med tjocka mjuka sockar på fötterna och mysbelysning.
Såna enkla saker som gör hösten charmig gillar jag.

Sånt man inte gör på sommaren ska man göra på hösten och vintern så varje årstid blir fin med vad den har att erbjuda.

Även om grå väder inte är min favorit så är den härlig när den doftar av varma kryddor, ljus, grane och de där första blommorna av hyacint och amaryllis är på plats.
Lite magiskt för sinnena känner jag som dras till allt sånt här och jublar av lycka när det inspirerar och känns i magen...

Jag är en känslomänniska och allt sånt är så viktigt för mig...

Stämning, dofter, intryck.


Mina ljusstakar från Tine K matchade så vackert amaryllisen...😊
Lite extra fint också med färgade ljus eller vad tycker ni?

Ett tag tyckte jag det var riktigt ja kanske inte fult men nästan så...haha....med just färgade ljus, det var verkligen inte modernt i alla fall, men det har verkligen ändrats sen ett tag tillbaka.
Färgade ljus är åter igen lite extra snyggt.
Just här blir det dessutom matchigt till väggfärgen (och även skåpet är målat i samma nyans för att det ska smälta ihop så snyggt som möjligt.

Den här dekorationen med ordet "Christmas" tycker jag är så fin.
Precis lagt in den i nätbutiken.


Kan både ställas så här eller hängas på väggen och även fint om man dekorerar med en ljusslinga för extra piff.




Blommor alltså...
Gör så mycket.

I en skål (italiensk skål som också är från butiken) har jag hyacinter som doftar alldeles ljuvligt...


Det är ju också Fars Dag idag.

Jag har varit och satt blommor och choklad utanför pappas dörr och när mannen kommer hem från jobbet blir det paket på middagstallriken.

Det är väl vad vi firar.
Mycket jobb just nu nämligen.


Ikväll ska jag mysa framför TV;n tänkte jag.
Många bra program denna dag, och det är extra härligt att se fram emot en söndagskväll...

Och på tal om något helt annat, vilken succè den där mosscykeln gjorde på instagram igår som jag även visade här på bloggen...😉
Jag har nog aldrig fått så många nya följare på ett dygn som den dagen.
Helt galet men super roligt förstås.

Det är uppenbart att många gillar kreativa saker.

Kram Mariette
💚

Inga kommentarer: