tisdag 27 november 2018

Blandat på julens tema.


Med söta vågiga kanter och utstansade små hål blir detta ett perfekt fat att plantera tex hyacinter på eller använda som ljusbricka till blockljus...
Ett avlångt fat är lite så där "alltid bra att ha" för dekorationer och diverse.
😊


Finns i nätbutiken.

Jag tycker det är fint att vira lite silvrig buljongtråd om "halsen" på hyacintlökarna.
Lite som ett halsband på dem.💚


En frusen cykel i vinterskrud vid antiken.


Vinter vid min butik.
Idag fixar jag med granar, dörrkransar och dekorationer.
Torrsprickorna kommer som ett brev på posten också.
Allt grane, mossa, handskar och instängda händer ger sina vinterresultat.
Tur man inte är på sammankomster där man behöver ha vackra händer...haha...
Man är mer som en grovarbetare.😉

Julpaket.
Fint att lägga vid dörren,
 eller som jag gjort här på gaveln vid butiken.
Alltså jag är över allt och fixar just nu men min tid räcker ändå inte till för allt jag vill och alla idèer jag får...


Frosten är så vacker eller hur...
Som pudrad från himlen med sitt vita skimmer.

Vackraste uteljusslingan är påfyllt igen.
Jag ska sätta en sån här i ett vitt träd hemma tänkte jag...
Snyggt när en uteslinga inte är så "klumpig" utan mer nätt och skirt tunn...
Passar verkligen på det som ska vara dekorativt.
 
Ingen jul utan vaxade äpplen i butiken.


Och de vackra multiamaryllisarna...
Nu finns de i butiken igen.
Tänk att en lök kan ge så många stänglar...
Rena drömmen när de blommar ju....😊


Bild från förra julen hemma.

Nu ska jag återgå till min blomsterverkstad och kransarna.

Kram och Hej.
💚

Inga kommentarer: