fredag 16 mars 2018

Trevlig fredag!


Ljuset idag morse halv åtta!
Strålande sol genom rummen...



Godmorgon fredagssol!

Ja det är visserligen kallt som attan och nordpols varning men efter många dagar av grått på himlen så blir man lycklig av ljuset som i alla fall visar sig idag.
Jag såg den där solen redan innan jag rullat upp rullgardinen och det var såååå skönt.
😊


Om det är något jag gillar att sätta in i ett rum så är det blommor eller kvistar med höjd och volym.
Det förändrar hela känslan.

Om det ena stunden känns tråkigt och tomt och energilöst så blir det genast pricken över i med det där man sätter i vas.

Inbillning?
Jag vet inte men för mig funkar det.

Det blir harmoni.
Det blir mera levande och mjukt och vackert.


Här har jag mullvadsfjädrarna...

Placerar helst alltid ris i stora vaser.
Det blir extra fint eftersom vi har högt i tak och det "fyller" och tar plats i rummet.


Gillar ju min "nya vägg" här.
😊

Och det är viktigt att ha favoritplatser att dekorera och pynta på.
Det blir som små "altare" att vila ögonen på och som gör det trivsamt och vackert och bäddat för välbefinnande...





Ja det var lite bilder på nya favvos.

Idag ska jag se om jag kan testa en idè jag fått...
Ibland är det som är en strålande tanke inte lika bra i verkligheten.

Men, men...
Vi får la se))!😉

Trevlig fredag fina medmänniskor.

Inga kommentarer: