lördag 21 maj 2016

Konfirmation



Dukat för konfirmation för Olivia...

I rosa, lila och vitt.





Blomstertårta till konfirmanden.
Strasskors min butik.


House Doctor droppformade vaser, Tine K lyktor i rosa och servetter Tine K med lila blomma.


Hej där.

Idag är ju en sån där speciell dag eftersom det är konfirmationsdag.

Dukade igår kväll, skrubbade potatis och rörde ihop sås mm medan jag kollade till och från på Let`s Dance på TV. Man måste ju se finalen.
Och åh så duktiga de var!
Tycket verkligen bägge var lika värdiga som vinnare.

Alltså varje gång man ska ha kalas...Det är tusen saker som ska göras...
Och allt tar mycket längre tid än man tror...

Men hur som helst.

Jag har nog allt under kontroll nu.

Sista fixet får man ta när man kommer hem från kyrkan.

Hos oss blir det varmrökt lax, nypotatis, hembakt bröd, sallad, hamburgare (för de som  inte äter lax) och till kaffet dessa choklad tårtor som syns ovan.

Mitt fina tårtfat kommer från Gerbera Keramik (finns i butiken) och kan verkligen rekommenderas då de är stora så man får plats med tårtan! Tycker ofta att tårtfaten är aningen för små i diameter och då är det både dumt att skära upp tårtan och svårare att få plats med dekoration, garnering.


På återseende och fin lördag!

Kram

1 kommentar:

Meta sa...

Du är väl förberedd ser jag. vacker blomster tårta du gjort dagen till ära Det var länge sedan det var konfirmation här men det var kul på den tiden med.
Ha det gott och njut av dagen åxå
Kram Meta