torsdag 12 maj 2016

Att smycka sig med sommar.


Igår fick vi nya somriga smycken från Pearls for Girls.
Jag gillar verkligen deras smycken som är både kvinnliga, feminina och söta, 
allt i ett.
Fina halvädelstenar och pärlor mixas till något som känns rätt i tiden samtidigt som det hela tiden har en klassisk tråd.

Själv tröttnar jag tex aldrig på mina pärlörhängen.
De är eviga.
Och alltid rätt.


Nu har vi alltså här lagom till alla festligheter som konfirmation, student, Mors Dag, sommarkalas och bröllop fyllt på stället med smyckesgodis i härliga fräscha sommarfärger och skimrande som matta stenar.

De ni ser här idag är de jag hunnit fota och lägga in i nätbutiken.


Flätat med glaspärlor i en underbar färgmix!


Halsband med kristallpärlor i en båge framtill.


Mörka skimrande hematite stenar som ligger fint...


Hjärta är ju alltid rätt.
Här med dubbla kedjor som har knutar som fin detalj.


Och att det ska vara en knut (eller en knop?!) är det ingen tvekan om.
Detta blå är en favorit som känns så superfräscht.
Älskar blått.


Guldpläterade hjärthalsbandet med guldiga lilla fina örhänget...




Vita och svarta agate stenar.
Modernt och ändå klassiskt.




Och så har vi då dessa eleganta hängande örhängena med guldplätering och blå calcite stenar.
Så eleganta...



Klassiskt från sommarkollektionen i mjukt rosa med inslag av kristall och hjärta.


Även dessa älskar jag...
Korall jade sten med både guld och silverplätering blir så fint och varmt på något sätt...


Nu ska jag slänga i mig lite lunch, plocka in fler varor, binda buketter och vattna blommor.


Kram och hej från mig!

Inga kommentarer: