måndag 24 augusti 2015

Sensommar i trädgården.

 Första "höst" blomman som får komma hem till oss brukar vara chrysantemum.
Här en vit bollx i den släta runda glaserade krukan från Tine K på fina duken från Chamois Stories.


Hej!

Så var redan den andra vardagsveckan igång.
Första försvann i omstrukturering, städa, fixa och komma i ordning i butiken efter semestertiden... Skolstart. Mässyra i Stockholm med Formex, massvis av sol, lite bad och avslutningsvis lite trädgård på det.

En himla bra vecka alltså.
Kort och gott så.


Sensommar i vår trädgård betyder att det är mycket fint som blommar.

Så här ser balkonglådan ut denna sommar nu när den är som störst och finast innan den så sakteliga kommer att börja bli överblommad och redo att lämna över för hösten...

Det är inte svårt att hitta något att fylla vaserna med inomhus.



Och så är jag så glad att jag äääntligen har höstanemoner!
Så många år jag försökt och de tar sig aldrig!
Men nu har de minsann bestämt sig för att stanna och börjat så smått att breda ut sina rosa skira blomstervingar...
De är så mycket symbol för vacker sensommar.
Jag älskar höstanemoner.



Trädgårdspynt jag gillar!






Igår eftermiddag drog regnet in med full kraft.
Det fullkomligt vräkte ner från himlen men sen kom den sköna solen igen och det blev så där fint ljus som det bara blir efter ett regn när det lagt sig över trädgården och vattnet glittrar på blad och blommor.


Blå tistlar, luktärter, prydnadsgräs, kameleontbuske och klematis...


En torktålig plantering med silvertrassel och taklökar.


I skuggan vid träden får de som vill breda ut sig...


Rudbeckior har jag köpt på mig några olika under åren...
Vissa är lite kinkigare än andra men bara de överlever så får man vara glad.
Dubbla, röda, lila, rosa, gula...är några av de sorterna jag har...


Regn och lite känsla av höst när löven faller med vindarna från träden och lägger sig över uteplatsen...



Fina fina trädgårdskloten från Trädgårdsverkstan som vi säljer i butiken.


Höstanemonerna speglar sig i glaset i solen.


Jaha, blev visst många bilder idag igen!

Ha en fin måndag!

Och på återseende!

Inga kommentarer: