torsdag 13 augusti 2015

Formex är bokat och sensommaren kryper in...


God morgon!

Solen skiner från en klarblå himmel och det ser ut att bli en underbart fin augustidag!

I backen vid vårt hus växer det både blåbär och lingon...

En grön krans med röda och vita lingon, nypon och hassel fick det bli en till dörren mot trädgården...

"Höstens" första.

Det brukar bli en del av just kransar när hösten knackar på dörren för det är absolut finaste tiden att binda sig en...
Allt som finns i naturen till kransar i dessa tider är som en skattkista...

Alla bär som mognar, frökapslar, ljung, kastanjer, ja...blommor som bara måste bindas till kransar...


När jag stod och band denna kransen såg jag att vårt plommonträd är fullt med frukt i år.
Lycka!
Vissa år är det inte många plommon alls (till min stora besvikelse) men i år kommer man att kunna mumsa...

För övrigt får det nog snart bli en äppelpaj, eller två, det börjar bli dags att komma i riktigt sensommarmood!


Korgen från Tine K home är ny i nätbutiken idag.


Jag skrev för något tag sedan att jag inte visste om jag skulle åka på Formex denna höst men i lördes bestämde jag mig.
Bokade flygbiljetter och fixade så nu är det klart!

Ska bli så spännande, förstås!

Därför kommer vi att hålla stängt i butiken den 20 augusti. (torsdag i nästa vecka).
Då vi flyger upp på morgonen och hem sent på kvällen så det blir en fullmatad dag!

Men sen är man laddad med massvis av höst och vinterpepp!
Och med många vackra beställningar i bagaget!


Carpe diem!

En gammal klyscha som ändå bär sin sanning!

KRAM!

Inga kommentarer: