fredag 21 augusti 2015

Formex Nordic Essence 2015


I alltid så snygga PB Homes monter.

Hej.

Igår blev det som jag skrev sist en tur till Stockholm.
Morgonflyg upp, kvällsflyg hem.
Upp klockan fem och säng efter klockan tolv och en dag med massvis av intryck,
 inköp och glada möten med kramar från välbekanta ansikten, många från instagram men även någon bloggis...Så himla kul alltså!

Kan säga att man känner sig totalt utblåst när dagen är slut, men det är en häftig dag som är både viktig och extremt rolig.


Jag fotade lite grann.

Är ju inte där som press utan som inköpare med ont om tid för allt man ska besluta om och tre stora hallar att vandra runt i, men jag måste så klart fota lite...(jag gillar ju det...)

Och att fota med systemkamera är man rätt så ensam om känns det som...
Vart man än väder sig fotas det med mobiler, men jag kan inte åka på mässa utan att släpa på den tunga systemkameran!
 Detta är ju förstås en guldgruva av vackert.
Det gäller bara att hitta DET 
och välja ut DET 
som passar just ens egen butik.


Tema på Formex; Nordic Essence.

Färgskalan har toner av grönt och tegelrött med neutraler som beige och grått.
Inspirationen hämtas från naturen och traditionella material som näver och kork används i nya sammanhang. Det ska vara läder, långhåriga skinn och textilier med mjuka taktila ytor.

Jag fotade inget i entrè hallen denna gången.
Ibland är den utställningen otroligt inspirerande men i år tyckte jag inte det tyvärr...
Föll inte mig i smaken.

Men i hallarna hittade jag förstås en massa vackert som jag köpt in.


Mycket snygga korgar och kuddar hos PB Home...



Och så fotade jag en hel del i House Doctors monter.
Älskar ju deras grejer och de hade mycket nytt fint.




Ljusträden är en hit!
Otroligt vackert när de lyser upp i trädgården under mörka kvällar och vinter...
Kommer till butiken i både vitt och svart.


Det kommer mycket stjärnor, renar, näver, men även glitter (så klart!)...

Vaserna nedan är en ny variant på vårens beige modell av liknande vas...




Dessa läckra slingor...
De jag köpt in kan användas både inne och ute!




Den populära vackra lampan vi har i butiken...




Jag dras till de där ljusträden alltså...





Så klart måste man stå på röda mattan på Formex!

Detta var bara bilder från två leverantörers montrar och jag har förstås fotat lite mera...
Men det kommer i nästa inlägg.
Känner att det blir lite för många bilder annars.

Vi har även hittat lite nya spännande leverantörer som jag ser fram emot att få sälja hos oss på Tulipa.

Så fin fredag hörrni!

Idag ser man solen igen (den är man rätt så omedveten om när man spatserar inne på Formex dagen lång, då är det höst och vinter, sommaren är long gone.)

Kram M

Inga kommentarer: